Forbes Israel Logo

מלחמה 2.0: בארה"ב חוששים כי רוסיה תפיל את רשת האינטרנט העולמית אם תותקף

צעד טקטי כמעט מובן מאליו בלחימה הוא לשבש את קווי התקשורת של האויב. יחד עם זאת, החשש של ארה״ב הוא שרוסיה עלולה לקחת את הטקטיקה הזו צעד אחד רחוק מידי. הניו יורק טיימס מדווח שרוסיה מיקמה צוללות וספינות ריגול קצת יותר מידי קרוב לכבלים תת ימיים קריטים. החשש הוא שברגע שתהיה מתיחות ולו הקטנה ביותר, רוסיה תנצל את המיקום האסטרטגי שלה ותחתוך את אותם כבלים, ובכך בעצם תיצור בעיות תקשורת קשות עבור העולם כולו, לאו דווקא עבור האויבים שלה.

נשק יום הדין של המאה ה-21

הכבל התת ימי הראשון הונח בין אנגליה לצרפת בשנת 1850 כדי לאפשר העברת נתוני טלגרף, ותוך ימים ספורים לאחר שהונח בים נקרע על ידי סירת דייגים. מאז כמובן שאותם כבלים השתדרגו והם עשויים היום מחומרים עמידים יותר, אך גם אלו עדיין חשופים לפגיעה מידי יום על ידי עוגנים או אסונות טבע למיניהם. יחד עם זאת, רוב הפגיעות הללו מתרחשות קילומטרים ספורים מהחוף, כך שניתן לתקן אותם באופן די מיידי. מה שמדאיג את בכירי הפנטגון הוא שהרוסים יודעים בדיוק מה הן נקודות התורפה של אותם כבלים, ולכן עשויים לפגוע בהם במקומות שקשה לפקח עליהם, למצוא, ולתקן אותם במידת הצורך.

צילום: fotolia

בחודש שעבר ספינת הריגול הרוסית Yantar, המצוידת בשתי צוללות אוטונומיות שיכולות לנוע בחופשיות במעמקי הים שייטה לאט לאט לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית בדרכה לקובה, באזור בו מצוי כבל משמעותי במיוחד ליד התחנה הימית של ארה״ב בגואנטנמו ביי. הספינה הייתה תחת פיקוח צמוד של לוויני ריגול אמריקאים, ספינות ומטוסים. הסיבה למעקב הצמוד נעוצה בעובדה שלפי גורמים רשמיים בחיל הים האמריקאי, לספינת הריגול הרוסית ולכלי השיט האוטונומי שלה יש את היכולות לחתוך סיבים אופטיים עמוק בתוך הים.

תפקידם של אותם כבלים חשוב כיום יותר מאי פעם; דרכם מועברים נתונים אשר מתורגמים ל-10 טריליון דולר ביום בשל עסקים ועסקאות הנסגרות בעזרתם. כל הפרעה משמעותית בתעבורה של אותם כבלים תחתוך באופן מיידי גם את זרימת ההון, שכבר ממזמן חצה גבולות גיאוגרפיים.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הכינו עצמכם לחורף עם 3 גאדג׳טים מומלצים

עוד בגיקטיים: מטריד: מאות מצלמות אבטחה הפכו לכלי הנשלט מרחוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.