חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מלחמת הטוויטר הראשונה: כלי הנשק החדשים של צה"ל והחמאס

מבצע "עמוד ענן" שהחל אתמול עם ההתנקשות ברמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, לא מתקיים רק בשדה הקרב, אלא גם, ואולי בעיקר, ברשתות החברתיות. צה"ל מצד אחד והחמאס מנגד מעלים לרשת ציוצים, סטטוסים תמונות וסרטונים של התקיפה בעזה מחד, ושל הטילים על יישובי הדרום מנגד.

ייתכן שמבצע "עמוד ענן" הוא המלחמה הראשונה עליה הוכרז בטוויטר. ישראל שיגרה אתמול מתקפה בשתי חזיתות: שדה הקרב בעזה ובו בזמן גם מתקפה אינטרנטית באמצעות חשבון הטוויטר של צה"ל וגם דרך הבלוג הרשמי.

ישראל הודיעה על המתקפה בשני האתרים הללו, והעלתה תמונה של התקיפה בבלוג צה"ל, וכן הסבר על הסיבות בגללן הותקף רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי. מיד לאחר מכן, המליצה ישראל בטוויטר: "אנו ממליצים שאף פעיל חמאס, לא משנה באיזו דרגה, לא יראה את פניו בימים הקרובים". 

נראה כי בצה"ל נערכו למהפכת התקשורת שסוחפת את העולם, ומחייבת תקשורת זמינה ואינטראקטיבית. מלבד העובדה כי הציבור הישראלי מציף את הפלטפורמות השונות בכדי להתעדכן תדיר בהודעות הצבא, בדובר צה"ל מציינים כי ישנם עוקבים רבים לערוצים גם בקהילה הבינלאומית.

במקביל, החמאס מגיב בחזית האינטרנטית, גם הוא באמצעות חשבון הטוויטר שלו ואף בתדירות גבוהה יותר. בעקבות האזהרה של צה"ל, הגיב החמאס: "ידינו המקודשות יגיעו למנהיגים ולחיילים שלכם לא משנה היכן הם (אתם בעצמכם פתחתם את שערי הגיהנום)".

להלן מקבץ סרטונים שהעלו הצדדים לרשת:

הפגיעה בג'עברי:

תקיפת תשתיות פאג'ר:


ירי טילים על אשדוד:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן