חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מלחמת הסייבר נמשכת: ישראלים חשפו נתוני האקרים פרו פלסטינים

סרטון חדש שעלה אל הרשת בשעות האחרונות מציג קבוצת האקרים בשם Anon Bastards, המזוהה עם ישראל וארצות הברית ומטרתה המוצהרת לחשוף את אלו שהשתתפו במתקפה המאורגנת נגד ישראל, #OpIsrael שהתקיימה ב-7 באפריל השנה, במסגרתה הותקפו ונפרצו מספר אתרים ישראליים.

במסגרת פעילות הקבוצה נחשפים חלק מההאקרים שלכאורה היו מעורבים בפעילות סייבר כנגד מטרות ישראליות ואמריקאיות. בין ההאקרים שנחשפו ניתן למצוא בעיקר אנשים שמקורם במדינות ערב כגון ירדן ולבנון, ואף האקרים הפועלים ממדינות מרוחקות יותר כגון ניו דלהי שבהודו ומלזיה.

בסרטון, המוצג כמהדורת חדשות עם מגיש וירטואלי בעל מסכה של ונדטה, הזהה לאופן הפעולה שבו קבוצת אנונימוס מעבירה מסרים לציבור, נחשפו תמונות ההאקרים, שמותיהם, מקום הפעילות שלהם כפי שנתפס על ידי ההאקרים הישראלים וכתובות ה-IP שלהם, ככל הנראה כהזמנה לבצע מתקפות סייבר ולפרוץ למחשבים הפועלים מאותן הכתובות.


צילום: רויטרס

ההאקרים הישראלים פונים במסר חד וברור, הדומה למסר המועבר בדרך כלל בסרטונים של ארגון אנונימוס עצמו – "אנחנו יודעים מי אתם, אתם לא יכולים להסתתר, לא יכולים לברוח, אנו טובים יותר מכם".

מאז תחילתו של מבצע עמוד ענן, איים אנונימוס במתקפת סייבר על ישראל ועל אתרים ישראלים כחלק ממבצע שזכה לכינוי #OpIsrael, אשר התנהל בעיקר בטוויטר. ימים ספורים לפני התאריך המיועד למבצע, ה-7 באפריל, התקיפו האקרים המזוהים עם הקבוצה, כמו גם עם גורמים פרו-פלסטיניים, מאות אתרים ישראלים.

במבצע האמור השתמשו התוקפים בעיקר במתקפות DDoS המיועדות להפיל את האתרים ולמנוע מהם לספק שירות. לפי הדיווחים, חלק מהאתרים נפרצו, עמוד הבית שלהם הוחלף ומסדי הנתונים של חלקם נמחקו לחלוטין. עם זאת, מימדי המתקפה לא הגיעו לכדי איום ממשי על מסדי נתונים ממשלתיים ולמרות שהתוקפים הצהירו בריש גלי על הצלחה מסחררת, מירב הדיווחים שהגיעו מישראל סיפרו על מתקפה בסדר גודל קטן שלא הסבה נזק משמעותי.

לכתבה המקורית באתר גיקטיים.

כתבות נוספות מגיקטיים:

פליקר בעדכון מאסיבי מציג אחסון חינמי בנפח טרה בייט

LG מציגה: מסך בלתי שביר לסמארטפונים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן