חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מליסרון מוכרת את קניוני "רננים" ו"סביונים" בכ-1.02 מיליארד שקל

קבוצת מליסרון העוסקת בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ונמצאת בשליטת קבוצת עופר ובניהולו של אבי לוי, דיווחה היום כי חתמה על הסכם למכירת הקניונים "רננים" ברעננה ו"סביונים" ביהוד תמורת סך כולל של כ-1.02 מיליארד שקל.

הרוכשת הינה קבוצת משקיעים, הכוללת את הפניקס, מנורה-מבטחים, עמיתים וקבוצת עמיר בירם. מכירת שני הנכסים התבצעה בהתאם לתנאים שקבע הממונה על ההגבלים העסקיים בינואר 2011, במסגרת אישורו לרכישת השליטה בבריטיש ישראל, אשר הושלמה באפריל 2011 (רכישה שלאחריה מוזגו מליסרון ובריטיש בחודש מרץ 2012). בהתאם לסיכום עם הממונה, התחייבה החברה למכור את שני הנכסים עד ליום 27.3.13.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בכוונת מליסרון לנצל מלוא התמורה, נטו, לפירעון התחייבויותיה כלפי המערכת הפיננסית. ליום העסקה אין לחברה חובות פיננסים כנגד נכסים אלו. כתוצאה ממכירה זו תרשום החברה הפסד נטו (לאחר השפעת מס) בסך של כ-56 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2012. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012, הנכסים הנמכרים תרמו לחברה תזרים NOI בהיקף של כ 57.7 מליון שקל (קצב של כ-77 מליון שקל בגילום שנתי).


אבי לוי, מנכ"ל מליסרון | צילום: סיון פרג'

"מכירת הקניונים תחזק את איתנותה וחוסנה הפיננסי של מליסרון", אמרה ליאורה עופר, יו"ר דירקטוריון מליסרון. "בימים אלה פועלת החברה להשלמת מכירת הנכסים הנוספים אותם התבקשה למכור בהתאם להתחייבויות כלפי הממונה. כיום מתמקדת מליסרון בהרחבת ובהשבחת נכסיה הקיימים".

"בסוף חודש אפריל יפתח לקהל הרחב "קניון באר שבע" בגודל של 45,000 מ"ר להשכרה – קניון הדגל של החברה בדרום הארץ", המשיכה עופר. "כמו כן החברה משלימה את הרחבת קניון הדר בירושלים, ומתמקדת בשדרוג חווית הקניה בקניוניה ע"י העשרת וגיוון תמהיל החנויות, הוספת בתי קולנוע בגרנד קניון בחיפה, והתמקדות בצרכי קהל היעד הספציפי של כל קניון וקניון".

"אנו רואים הישג משמעותי בהשלמת העסקה הנוכחית", מסר אבי לוי, מנכ"ל מליסרון. "העסקה תזרים למליסרון כמיליארד שקל, סכום המבטא השבחה משמעותית של הנכסים מאז רכישתם. תמורת העסקה תנוצל בעיקר לפירעון התחייבויות ולצמצום המינוף הפיננסי של החברה".

בין הנכסים המרכזיים של מליסרון ניתן למנות את הקריון, קניון רמת אביב, גרנד חיפה, קניון רחובות, קניון אבנת בפתח תקווה, ביל"ו סנטר, פארק אזורים ועוד. הונה העצמי המיוחס של הבקבוצה לבעלי מניותיה הסתכם ב-30 בספטמבר 2012 בכ-2.8 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן