Forbes Israel Logo

ממכשור רפואי ועד לבדיקת שכרות: סטארטאפ וויקאנד חיפה 2013

ביום רביעי האחרון התאספו במרכז הצעירים בחיפה זו הפעם השנייה מעל ל-100 יזמים, ביניהם מפתחים, מעצבים, אנשי אינטרנט, משקיעים ורעיונאים למרתון יזמות הגדול Startup Weekend. בערב הראשון של האירוע הציגו המשתתפים כ-30 רעיונות שונים, מהם נבחרו לבסוף 10 רעיונות, סביבם התחלקו המשתתפים לצוותים אשר עבדו על הרעיונות במהלך סוף השבוע המקוצר. 

ביום רביעי האחרון התאספו במרכז הצעירים בחיפה זו הפעם השנייה מעל ל-100 יזמים, ביניהם מפתחים, מעצבים, אנשי אינטרנט, משקיעים ורעיונאים למרתון יזמות הגדול Startup Weekend. בערב הראשון של האירוע הציגו המשתתפים כ-30 רעיונות שונים, מהם נבחרו לבסוף 10 רעיונות, סביבם התחלקו המשתתפים לצוותים אשר עבדו על הרעיונות במהלך סוף השבוע המקוצר.

סוף שבוע של עשייה

למי שלא מכיר, סטאטרטאפ וויקנד הוא 54 שעות של האקתון יזמות הנערך במאות ערים שונות בעולם, אשר מתחיל בישראל ביום רביעי ומסתיים בשישי. בתחילת האירוע לכל משתתף ניתנת אפשרות של שתי דקות להציג רעיון בפני שאר המשתתפים. לאחר הליך בחירה קצר נבחרים הרעיונות הטובים ביותר, משתתפי הכנס מחולקים לקבוצות ומתחילים בשלושה ימים של עשייה על מנת להפוך את הרעיון למוצר.

בסוף האירוע, מציגים כל הצוותים את הפרוייקטים אשר עבדו עליהם בפני פאנל של שופטים המורכב ממשקיעים פוטנציאליים, יזמים מצליחים ומומחים, אשר נותן משוב לכל צוות. בסוף התהליך, נבחר הסטארטאפ המנצח – שקיבל את הכלים הראשוניים לקראת הקמת חברה אמיתית, אם רק ירצו.

לגלריית תמונות מהאירוע (חלק ראשון)

לגלריית תמונות מהאירוע (חלק שני)

הסטארטאפים שנולדו באירוע

Musicall

אפליקציה סלולרית שנועדה לעזור למשתמשים להפוך את זמן ההמתנה לנעים יותר. כיום, כשאתם מתקשרים לחברות מסחריות או אפילו לחברים שלכם, ישנו זמן ממושך במהלכו אתם נאלצים להמתין עד שהצד השני יענה. הפתרון של החברה יזהה את "זמן ההמתנה" – בין אם מדובר בצליל חיוג, מוזיקה פרסומית ומסחרית או אפילו רובוטים המתנצלים על זמן ההמתנה הארוך, וידע להחליף אותו במוזיקה האהובה עליכם.

Medichub

הרעיון העיקרי מאחורי המוצר של החברה הוא להציע לרופאים ולצוות הרפואי לקבל את המידע החשוב, הנחוץ והרלוונטי לכל מכשור רפואי בו הם משתמשים. החברה מעוניינת להקים מאגר מידע שיאפשר לאותו צוות לקבל את כל המידע שרק רוצה, בלחיצת כפתור אחת. אך במקום שכל רופא יאלץ להשקיע זמן בחיפוש המידע הרלוונטי אליו, המערכת תדע לזהות את הרופא, תחום ההתמחות שלו, בית החולים בו הוא עובד והמיקום הגיאוגרפי שלו – על מנת להנגיש את המידע במידה המקסימלית, והצעת מידע כמה שיותר רחב, בכמה שפחות זמן.

Sniffit

זיהוי ריחות על מכשיר הסמארטפון שלנו. הקבוצה פיתחה במהלך המרתון מכשיר המתחבר אל המכשיר האישי שלנו, המסוגל לא רק לזהות ריחות אלא גם לפענח אותם. כלומר, במידה ולאחר לילה ארוך של מסיבות בעל הסמארטפון שתה יותר מידי, הוא יוכל לנשוף ישירות על הסמארטפון שלו, והאפליקציה תציע לו פענוח של כמות האלכוהול הנמצאת בנשימה, תעודד אותו לא לנהוג – ואף תתריע להורים שלו על מצבו הנוכחי באמצעות סמס שיישלח לטלפון הנייד. תוכלו לראות כאן הדגמה של המוצר עובד:

Get Slide

לעיתים בעת צפייה במצגת, אנו רוצים לשמור שקופיות או נקודות מסויימות ממנה ולעקוב אחריה בצורה נוחה. במקום להוציא את מכשיר הסמארטפון שלנו ולצלם את התמונה באיכות גרועה, Get Slide מציעה רשת לשיתוף המצגת על מכשירי המשתתפים בהרצאה, המסוגלים לא רק לצפות בה בצורה נוחה על גבי מכשיר הסמארטפון האישי שלהם, אלא גם לשמור תמונות ושקופיות ממנה, לצפייה לאחר מכן. החברים הצליחו לפתח את המוצר במהלך 54 שעות והדגימו אותו במהלך הפרנטציה הסופית:

Dachain

הקבוצה מציעה פלטפורמה שתעזור להפוך את החנות העצמאית והיחידה שלכם לרשת פרוסה על גבי כל האתרים החשובים. באמצעות לחיצת כפתור אחת, יוכלו בעלי החנויות לפתוח מספר סניפים להפצה מקומית ואף עולמית, וכך למעשה לעזור לסוחר "הקטן" להפוך לספק גדול ובינלאומי, מבלי שיצטרך להתעסק בטכניקות של פתיחת סניפים, ניהול, שיווק וכדומה.

Forward

נכון להיום, ילדים מעדיפים לבלות שעות ארוכות מול מסך המחשב, הסמארטפון או הטאבלט במקום לצאת מהבית. הקבוצה מעוניינת להציע משחק לילדים בגילאי 6-12 שלא רק יהיה מהנה עבורם, אלא גם יעזור להם לצאת מהבית. לצד המשחקיות על גבי המסך הקטן, יצטרך הילד לבצע פעילויות מחוץ לבית על מנת לאסוף נקודות, כגון ריצה, הגעה למקומות וכדומה.

Must try

אם תמיד רציתם להיות טועמי גלידה של בן אנד ג'ריס, לארוז את הקרמבו בעצמכם או סתם להיות אחראים על סגירת הבקבוקים במפעל קוקה קולה, הפלטפורמה שכבר עלתה לרשת במהלך הסופ"ש מעוניינת להפוך את החלום למציאות, במצב בו שני הצדדים מרוויחים. באמצעות הקמת אתר אינטרנט יוכלו מפרסמים להציג את העבודות הזמינות בצד שלהם, לבקש מהמשתמשים להרשם להגרלה – והמנצח יזכה להגשמת עבודת החלומות שלו, בעוד שהמפרסם יהנה מפרסום וחשיפה בעלות מינימלית.

Handy Friends

אם נתקעתם מחוץ לבית, הצינור התפוצץ ב-2 בלילה או שאתם צריכים מישהו שיעזור לכם לחזק את המנורה במטבח, אין פתרון טוב יותר מאיש מקצוע שלא רק זמין, אלא גם נמצא קרוב אלינו. האפליקציה שפיתחה הקבוצה מציעה למשתמשים אפשרות להזמין את אנשי המקצוע להם הם זקוקים ברגע זה ממש – ללא המתנה ארוכה ומיותרת.

CardsForest

המטרה של הקבוצה היא להציע פלטפורמה חדשה למשחקי קלפים. הפלטפורמה תציע למשתמשים אפשרות לשחק ואפילו ליצור משחקי קלפים חדשים, כאשר השירות יוצע בחינם. בכל הנוגע לרווחים, הקבוצה מתכננת להציע תכני פרימיום לשחקנים הכבדים, לצד יצירת רווחים מפרסומות שיופיעו בפלטפורמה שתותאם למשתמשי דסקטופ ומובייל.

והזוכים הגדולים הם…

Crosscaner

כיום, תהליך הזיהוי של עין עצלה אצל ילדים הוא לא אידיאלי. לעיתים תכופות הבעיה מתגלה מאוחר מידי, כאשר הילד מתחיל להתלונן, ובמידה ומצב זה מתגלה לאחר גיל 7 הוא עלול להיות בלתי הפיך. המוצר שפיתחה החברה במהלך 54 שעות מאפשר לא רק לרופאים, אלא גם לצוות רפואי ללא הכשרה גבוהה בתחום העיניים לבדוק ולפענח את עיניהם של הילדים, ולדעת האם אכן סובלים מעין עצלה ועליהם להתחיל את הטיפול מיידית. המטרה של החברה היא לעזור להוריד את הלחץ מהרופאים המומחים המבצעים כיום את הבדיקות הללו, להנגיש אותם לכולם וכמובן, למנוע את התפתחות מצב זה אצל עיניהם של הילדים.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק

כתבות נוספות בנושא:

Tracx הישראלית מגייסת 3.5 מיליון דולרים

Outbrain הישראלית רוכשת את Visual Revenue

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.