חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"ממציאים מחדש את מנועי החיפוש": מובלי הישראלית השיקה את EyeIn, מנוע חיפוש ויזואלי מהפכני

בעידן בו אנו חיים, כל אחד מאיתנו מצויד בהרבה יותר מזוג עיניים. מאז נכנס הסמארטפון לחיינו, הפך כמעט כל אחד מאיתנו לתחנת שידור ניידת כשאנו מצוידים כל העת במצלמה איכותית, בתוכנות מתקדמות לעיבוד ועריכה של התמונה או הסרטון – וכמובן ביכולת שידור מרשימה, אשר מאפשרת לנו לתעד את הסובב אותנו כל העת, ולהעלות את התכנים כבר בזמן אמת לרשת האינטרנט.

אך "רשת האינטרנט" היא הגדרה רחבה מדי בכדי לתאר את אתרי היעד אליהם אנו מעלים את אותם תכנים. במרביתם המוחלטת של המקרים, כשאנו מעלים חומרים ויזואליים אנו עושים זאת למקום אחד בלבד: הרשתות החברתיות. בין אם מדובר בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר או בכל רשת חברתית אחרת, הנתונים מוכיחים כי אחוז אדיר מתעבורת האינטרנט מרוכז כיום בידי הרשתות החברתיות, ולשם מגיעים התמונות והסרטונים אשר אנו מעלים בחיי היום יום שלנו.

צילום: יח"צ

אך למרות מרכזיותן של אותן רשתות חברתיות בחיינו והררי המידע אשר נאספים הן, עד היום מידע זה נותר חסום בפני מנועי החיפוש האינטרנטיים הקיימים. אפילו גוגל ה(כמעט) כל יכול נמנע מנבירה בערימות הענק של המידע הקיימות באותן רשתות, ואותם חומרים ויזואליים אשר מעלים מיליוני הגולשים לרשות החברתיות מדי יום נותר בשרתי הרשתות כאבן שאין לה הופכין. במקרה הטוב ביותר, חבריו של הגולש אשר העלה את התכנים נחשפים אליהם, ומפרגנים לו ב"לייק" או שניים.

כעת, המצב הנוכחי עשוי להשתנות. חברת Mobli Media הישראלית השיקה אמש שירות חדש בשם EyeIn, אשר משמש כמנוע חיפוש חדש ומתוחכם אשר יאפשר איתור קל ונוח של תמונות וסרטונים אשר צילמו אזרחים פרטיים – והעלו לרשתות החברתיות. האלגוריתמים המורכבים שפיתחה החברה בשנים האחרונות מאפשר גם זיהוי מדויק של חומרים ויזואליים מאתר גיאוגרפי ספציפי, מפרק זמן מסוים או מאירוע אחד בלבד, דוגמת קונצרט או משחק כדורגל. בנוסף האלגורתימים מפעילים גם מערכת סינון מתקדמת, אשר מציגה רק תמונות באיכות מתקבלת על הדעת – ואשר אכן רלוונטיות להתרחשות המדוברת.

כיצד פועל המנגנון החדש והמסקרן? מהנדסי EyeIn הצליחו, כאמור, להתממשק לראשונה להררי המידע השוכנים ברשתות החברתיות השונות – ולשאוב מהם את כלל החומרים הויזואליים אשר מועלים על ידי הגולשים. כל תמונה או סרטון אשר אנו מעלים כיום זוכה ל"חתימה דיגיטלית" – אשר מתארת באופן אוטומטי את המיקום והזמן המדויק בו נלקחה. כך, המנוע החדש יודע להציג בקלות את כל התמונות אשר העלו הגולשים ממיקום וזמן מסוימים, נגיד מהופעה גדולה שנערכה בפארק הירקון או ממשחק כדורגל. בשלב הבא האלגוריתמים מסננים אך ורק את התמונות ה"רלוונטיות" והאיכותיות ביותר, והן אלו המוצגות בסופו של דבר.

"ממציאים מחדש את מנועי החיפוש". משה חוגג | צילום: סיון פרג'

הפיתוח החדשני אמנם הושק רק אתמול, אך כבר ניתן לומר בוודאות כי הוא עשוי להביא למהפכה של ממש באופן בו אנו צורכים תוכן ויזואלי בחיי היום יום שלנו. מעבר לכך שכל גולש יוכל להתחבר בזמן אמת כמעט לכל התרחשות בכדור הארץ – ולקבל גישה לזווית הראייה של מיליוני גולשים אחרים, הכלי החדשני יוכל לשדרג את אופן הסיקור של אתרי חדשות וספקי תוכן באינטרנט, אשר יוכלו להפסיק ולהסתמך על צלם בודד ולהיעזר באלפי זוויות, וצלמים בכל רגע נתון. בינתיים בחברה כבר הספיקו לערוך פיילוט עם כמה גופי תקשורת בארץ ובעולם, אשר דיווחו על הצלחה מרשימה ועל עלייה חדה במעורבות הגולשים בכתבה ובמשך זמן הגלישה.

גם מנכ"ל ומייסד חברת Mobli Media, משה חוגג, נשמע אתמול נרגש במהלך ההשקה."EyeIn ממציא מחדש את המונח חיפוש", אמר על הבמה. "מהיום גולשים בכל רחבי העולם יכולים לראות ולחוות את העולם דרך עיניהם של אחרים. לראשונה משתמשים יוכלו לחפש ולגלות תוכן גולשים הקשור לאירועים או טרנדים גלובליים או נוכחיים כלשהם, בכל עת ובכל מקום בעולם. EyeIn מתגבר על מחסומי הזמן והמרחב, ומעניק לאתרי תוכן וחדשות גישה לכל מה שמתרחש ולכל הטרנדים ברחבי העולם. על ידי הענקת יכולת זו EyeIn מאפשר לאתרים להגביר שהייה ומעורבות באתר, להגדיל הכנסות ולספק חוויית משתמש טובה יותר באופן כללי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן