Forbes Israel Logo

ממשיכה להתפשט: פייסבוק עושה עוד צעד אל תוך שוק הטלוויזיה

פייסבוק לא רוצה להתקיים רק בתחום המובייל והמחשבים – היא רוצה להיות מסוגלת להריץ את התוכנה על פני כל מכשיר דיגיטלי משמעותי.

במטרה לקדם את התפיסה הזו שלה, החברה הודיעה השבוע שהיא פיתחה אפליקציית וידאו המתחברת לטלוויזיה. לפי הודעתה, פייסבוק תפרוס את האפליקציה החדשה שלה בתוך מספר שבועות במכשירי האפל TV, ה-Fire TV של אמזון והטלוויזיה החכמה של סמסונג. היא גם מתכוונת להפוך אותה למתאימה לממירי טלוויזיה אחרים במרוצת הזמן. האפליקציה תאפשר למשתמשים לצפות למעשה בכל וידאו בפייסבוק – בין שהוא שותף על ידי חבר, הומלץ בפיד החדשות או שודר בשידור חי – על גבי מסך גדול יותר. המשתמשים יוכלו להשתמש באפליקציה גם כדי לצפות בסרטוני ווידאו שהם שמרו, שיתפו או העלו לרשת החברתית בעבר.

האפליקציה יכולה להיות צעד חשוב נוסף שיעזור לפייסבוק להבטיח לעצמה יותר כספי פרסום שמדממים מחוץ לשוק הפרסום בטלוויזיה האמריקאית ששוויו 70 מיליארד דולר. האפליקציה של פייסבוק יוצרת מרחב חדש שבו היא יכולה לשדר מודעות וידאו, המהוות זרם הכנסות חשוב יותר ויותר עבור חברות שמפתחות רשתות חברתיות. השירות עשוי בסופו של דבר גם להוות אכסניה לתִכנות סמי-טלוויזיוני, שעל פי דיווחים שונים פייסבוק שוקלת להשיג לו רישיון מחברות התקשורת.

האפליקציה החדשה מדגישה את כוונותיו של מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, להפוך אותה לחברה של "וידאו-תחילה". התיאבון של הצרכנים לווידאו גדל לאחרונה, מה שהפך את הפורמט לבעל עדיפות הולכת וגדלה עבור החברה, הן במונחים של שימושים לצרכן, והן במובן של מוצרי פרסום ושיווק.

בקרוב תוכלו לראות כל סרטון מפייסבוק גם בטלוויזיה שלכם | צילום: Fotolia

"אני רואה את הווידאו כטרנד ענק, בסדר גודל כשל המובייל", אמר צוקרברג בשיחת וועידה עם משקיעים מוקדם יותר החודש. "זו הסיבה שאנו הולכים להמשיך להציב את הווידאו בראש משפחת האפליקציות שלנו, ולדאוג שלאנשים יהיה קל יותר לעשות שימוש בווידאו ולשתף אותו בדרכים חדשות".

החברה באמת הפכה את תחום הווידאו לדומיננטי יותר לאורכה ולרוחבה של משפחת האפליקציות שלה. היא שיווקה באופן אגרסיבי למדי את הכלי שלה לסטרימינג בשידור חי, ששווק באופן נרחב בתחילת השנה שעברה, וכמו כן היא גם הציפה יותר סרטוני ווידאו באפליקציית שיתוף הווידאו והתמונות שלה, אינסטגרם. פייסבוק גם שילבה את הרוב המוחלט של תבניות הווידאו הפופולאריות ביותר של סנאפצ'ט בתוך האפליקציות שלה עצמה. בקיץ האחרון, אינסטגרם השיקה מעיין שיבוט של הכלי "Stories" של סנאפצ'ט, שמאפשר לשתף שרשרת תמונות וקטעי ווידאו ארעיים. פייסבוק אפילו הוסיפה מסיכות ופילטרים בסגנון תמונה וסרטון לאפליקציה המרכזית שלה.

אפליקציית הווידאו החדשה היא לא הניסיון הראשון של החברה לחדור אל שוק הטלוויזיה. בשנה שעברה פייסבוק אפשרה למשתמשים לשדר סרטונים מהרשת החברתית אל מכשירי הטלוויזיה שלהם באמצעות מכשירים כמו ה-Apple TV ו-Google Chromecast.

"אנשים רבים, כשהם צופים בווידאו בפיד שלהם לאורך היום, ישמרו אותו גם לשעה מאוחרת יותר, מפני שאין להם זמן לצפות בו", אומר סמנכ"ל השותפויות של פייסבוק דן רוז בכנס Code Media conference. "כעת זה קל לצפות בהם על גבי הטלוויזיה שלכם, אם אתם רוצים. אנו רוצים שאנשים יהיו מסוגלים לצרוך תוכן היכן שיהיו – בין אם באמצעות הטלפון שלהם, בין אם זה על גבי המחשב – והטלוויזיה היא רק עוד מסך".

רוז הוסיף שעל אף שפייסבוק בונה מוצרים לעולם הטלוויזיה, היא תישאר "חברת מובייל בראש ובראשונה". נכון לעכשיו, פרסום במובייל מהווה כ-84% מסך כל מכירות המודעות שלה. סך הכנסותיה ממודעות צפוי להגיע ל-33.76 מיליארד דולר השנה, כך לפי תחזיות חברת eMarketer, מה שיהפוך את פייסבוק למוכרת המודעות הגדולה בעולם אחרי גוגל.

"המוצרים שאנו מפתחים תמיד ייסובו סביב חוויית הצפייה בווידאו שיש לך במכשיר הנייד", הוסיף רוז.

רוב ההון שמושקע בפרסום מצד המשווקים הגדולים עדיין זורם בדרך כלל לטלוויזיה. פייסבוק הצליחה להתחמק עד כה ממודעות ווידאו שמקדימות את ניגון הסרטון, דבר נפוץ בקרב פלטפורמות מתחרות כמו יוטיוב (שבבעלות גוגל), אך היא כן החלה בחודש שעבר לבדוק מודעות שמתנגנות במהלך ניגון הסרטון, בעיקר בסרטונים שמועברים בשידור ישיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.