Forbes Israel Logo

ממשלת סעודיה חסמה את אפליקציית וייבר הישראלית

ממשלת ערב הסעודית אוסרת את השימוש באפליקציית התקשורת וייבר הישראלית. הממשלה הודיעה היום כי תשלול את הכנסת המפעילות הסלולריות המורשות במדינה מאפליקציות שיחות והודעות טקסט בינלאומיות וכי "תטפל בכל מישיפר את האיסור על השימוש באפליקציה בהתאם לחוק". הסיבה לאיסור, חוסר היכולת של הממשלה לפקח על השימוש בוייבר. 

אפליקציית וייבר מאפשרת למשתמשים לבצע שיחות, לשלוח הודעות ולשתף קבצים עם אחרים. ממשלת ערב הסעודית אמנם לא הסבירה מה בדיוק הייתה ההפרה של וייבר את כללי הרגולציה במדינה, אולם נראה כי ההחלטה בנוגע לוייבר היא המשך מגמת החרפת הפיקוח על שימוש באינטרנט ובמכשירי סמארטפון בשטח המדינה. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על פי עיתונאי רויטרס, ניסיונות חוזרים להפעיל את אפליקציית וייבר בערב הסעודית, נכשלו. כבר בחודש מרץ, הודיעו הרשויות במדינה כי השימוש באפליקציות כגון וייבר, וואטסאפ וסקייפ הוא מנוגד לחוק המקומי. יתרה מכך, על פי דיווחים בתקשורת המקומית, הממשלה ביקשה משלושת המפעילות הסלולריות הגדולות במדינה לדווח לה האם הן מצליחות לפקח על השימוש באפליקציות אלה או לא.

צילום: רויטרס

על פי נתונים רשמיים, בערב הסעודית יש כ-15.8 מיליון משתמשים באינטרנט. ביוטיוב טוענים כי המשתמש הסעודי הממוצע צופה בסרטי וידיאו פי 2 יותר מאשר מקבילו בארה"ב.

בערב הסעודית נמצאים כ-9 מיליון אזרחים זרים, חלקם הגדול עובדים בשליחות ממדינות אחרות. אנליסטים מעריכים כי ההגבלה על השימוש באינטרנט ובמכשירי הסמארטפונים עלולה להקשות על האזרחים הזרים לבצע את עבודתם ואף לקצר את שהותם בערב הסעודית.  

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.