Forbes Israel Logo

מנהלות את העולם: אנגלה מרקל היא האישה המשפיעה ביותר

מיהן הנשים שמנהלות את העולם בשנת 2017? קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שומרת על המקום הראשון במעמד המנהיגות של השנה – זו השנה השביעית ברציפות ו-12 פעמים בסך הכל. מיד אחריה במקום השני, ובאופן בלתי צפוי, מדורגת ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שמובילה את ארצה דרך ברקזיט – תקופה היסטורית, מורכבת וטרנספורמטיבית למדינה ולאיחוד האירופי.

במקום השלישי מדורגת מלינדה גייטס, יו"ר הקרן המשותפת של ביל ומלינדה גייטס, אשר יחד עם בעלה ביל, תרמה עד כה יותר מ-40 מיליארד דולר, והיא תומכת בארגונים ביותר מ-100 מדינות. סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג נמצאת במקום הרביעי, ואת המקום החמישי תופסת מרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס.

טראמפ, מרקל ונואלס. כל אחת בתחומה | צילום: shutterstock

הרשימה של השנה הביאה עמה 23 מדורגות חדשות, הוכחה חיה לכוח השני, עם נשים שהטביעו את חותמן בפוליטיקה, טכנולוגיה, עסקים ותקשורת.

במקום 19, נמצאת לא אחרת מאשר בתו של נשיא ארה"ב, איוונקה טראמפ. היא מדורגת שנייה הכי גבוהה מבין המצטרפות החדשות לרשימה. אמה החורגת, מלניה, רוב הזמן התנערה מאור הזרקורים (ואינה מופיעה ברשימה השנה), אבל איוונקה הפכה לשחקנית מפתח בבית הלבן של דונלד טראמפ. בעוד שאביה לא תמיד שומע לעצותיה, היא כל כולה עסוקה בנושאי מדיניות כמו תשלום דמי חופשה, קידום נשים במדע ויזמות נשית.

בשנה שעברה בצרפת, איזבל קושר (מקום 24 ברשימה) לקחה את המושכות באנג'י, חברת החשמל הגדולה בעולם. היא מובילה את החברה אל מחוץ לשימוש בפחם ומצעידה אותה אל עבר שימוש באנרגיה מתחדשת, לרבות באמצעות רכישת EV-Box , חברה הולנדית עם יותר מ-40 אלף תחנות טעינה למכוניות חשמליות.

בתחום הפיננסים, נשים כמו קתרין פטרליה (מס' 77), מראות כי הן יכולות לנהל את ההצגה כשמדובר בזיכיון הסרט הגדול בעולם: מלחמת הכוכבים. כאשר היו חילוקי דעות בנוגע לסרט הקרוב של האן, היא אף פיטרה את הבמאים פיל לורד וכריס מילר.

כמו בכל שנה, נעשה שימוש בארבעה מדדים: כסף (שווי נקי, הכנסות של חברה, נכסים או תוצר); נוכחות במדיה; תחומי השפעה, והשפעה. המדדים נותחו הן בהקשר של כל שדה אישי בו עוסקת האישה (מדיה, טכנולוגיה, עסקים, פילנתרופיה, ארגונים לא ממשלתיים, פוליטיקה, כספים) ומחוצה לו.

הרשימה של השנה כוללת 48 נשים מארה"ב ומספר נשים חדשות ממדינות אחרות. נשיאת אסטוניה קרסטי קאלג'ולד, מצטרפת לרשימה במקום ה-78. עם 1.2 מיליון אזרחים בלבד, המדינה שלה עשויה להיחשב לקטנה, אך היא מובילה מהפכה דיגיטלית שבה רובוטים מתפקדים כשליחים, ואנשים יכולים להצביע עבור נבחרי ציבור באינטרנט.

בנורבגיה, הובילה ארנה סולברג (מקום 46), המכונה "אנגלה מרקל" הנורבגית, את המדינה הידועה בתור בעלת משאבי נפט (עם קופת חיסכון של 1 טריליון דולר), ובכך היא מכינה את הקרקע להתרחבות כלכלית.

בסין, נשים ממשיכות להוביל את המהפכה היזמית. דו"ח של הממשלה הסינית הראה כי 55% מהעסקים החדשים באינטרנט מובלים על ידי נשים. ז'אן ליו (מקום 40) ניצחה את טראוויס קלאניק של אובר במגרש הביתי שלו, עם החברה אותה היא מובילה – דידי צ'אושינג – שהפכה רווחית יותר. אובר מכרה את פעילותה בסין לליו בתמורה ל-10% ממניות החברה.

למרות שהן עדיין עשויות להיות במיעוט כשזה מגיע למנהיגות, הנשים ברשימה מובילות שינויים אמיתיים. כל זה נותן תקווה לשנה הקרובה.

לרשימה המלאה


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.