Forbes Israel Logo

מנהלי חברות הביטוח הם המרווחים הגדולים של היום

קבוצת שטראוס הודיעה הבוקר כי גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי והמפקחת על הבנקים תצטרף לשורות דירקטוריון הקבוצה. לאחר הפרסום התחזקה מנית שטראוס וסיימה את יום המסחר בעליה של 4.7%.

הזינוק, שמיוחס לדוחות הרבעונים הטובים של שטראוס יחד עם הצטרפותה של אשת הטפלון לדירקטוריון שטראוס, הקפיץ את הרווח היומי של יו"ר הקבוצה, ועפרה שטראוס מייסמת את יום המסחר עם רווח של כ-180 מיליון שקל, כך עולה ממדד הטייקונים היומיים של פורבס.

מדד הטייקונים היומי של פורבס: הווינרים והלוזרים הגדולים

המרוויחים הגדולים של היום מגיעים מענף הביטוח, הנדל"ן והבנקאות, כאשר מניות הביטוח זינקו היום ה-5.5%, מדד הנדל"ן קפץ ב-2.4% ואילו מדד הבנקים קפץ ב-2.3%.

בהתאם לכך החמישייה המורווחת של יום המסחר מגיעה מתחומים אלו. המרוויח הגדול של היום הוא שלמה אליהו, העומד בראש קבוצת מגדל. מנית החברה זינקה היום ב-5.1% והסבה לאליהו רווח יומי של 221 מיליון שקל. גם דוד עזריאלי נמצא חזק ברשימת המנצחים עם רווח של 180 מיליון שקל.

שטראוס ומאור | צילום: יח"צ ותמר קרוון

יאיר המבורגר, העומד בראש בית השקעות הראל, הרוויח היום על הנייר 122 מיליון שקל כאשר מנית החברה מזנקת ב-6%. שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים סוגרת את הרשימה עם רווח יומי מוערך של 94 מיליון שקל כאשר מנית הבנק עולה ב-2%.

מנגד, רשימת המפסידים היומיים הינה מצוצמת ביותר, דבר המעיד על המגמה החיובית הברורה שבה ננעלה הבורסה היום. מתוך 29 בעלי שליטה בחברות, רק 3 סגרו את היום בצבע אדום כאשר עידן עופר מוביל את השלושה עם ירידה של 1.8% במנית החברה לישראל.

לב לבייב ועופר נמרודי סוגרים את שלישיית המפסידים כאשר לבייב רושם הפסד של 5 מיליון שקל על הנייר בעוד נמרודי מפסיד מיליון שקל.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.