חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנהל רשות המסים: נגדיל מס הרכישה לדירות יוקרה

רשות המסים מתכננת שורת צעדים במערכת המיסוי על דירות יוקרה בניסיון למנוע את המשך עליית המחירים, וכן הגדלת המס על משקיעים זרים הרוכשים דירות בישראל, כך אמר הבוקר מנהל רשות המסים משה אשר בדיון שנערך בוועדת הכספים.

אשר הדגיש כי במסגרת הצעדים החדשים הפטור ממס השבח יוגבל לסכום מסוים, כך שבעלי דירות יוקרה בעלות ערך רב לא יהנו מהפטור במלואו.

"זו פעם ראשונה שלי פה", פתח יאיר לפיד את דבריו בפני ועדת הכספים. "כל השכל לא נמצא במקום אחד ואני שמח על שיתוף הפעולה עם ועדת הכספים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתוך כך אישרה ועדת הכספים כי התקציב הבא של ישראל יהיה עדיין דו שנתי ולאחר מכן (ב-2015) יחזור להיות חד שנתי. "במהלך 2009 אושר לראשונה תקציב הדו שנתי, אנחנו קיימנו לא מעט דיונים על הנושא והוחלט שלא לקבוע את התקציב הדו שנתי בין השאר בכדי שיהיה לכנסת את היכולת לקבוע את סדר העדיפויות שלה כל שנה".

שר האוצר | צילום: מרק ישראל סלם

מלבד זאת, הוסיף לפיד, כי ישנו פער גדול בין התכנון לביצוע. "התקציב הדו שנתי פוגם בשליטה על ההוצאות ואין יכולת אמיתית לחזות את ההכנסות. היום אנחנו ניצבים מול חור של 16 מיליארד שקל בהכנסות בשל הקושי שהיה לחזות את ההכנסות שנתיים מראש".

"אנחנו באיחור שלא מאפשר לדבר על שני תקציבים", הוסיף לפיד. "אי אפשר לדבר עכשיו על תקציב ועוד כמה חודשים לדבר על עוד אחד. לכן החלטנו להאריך את התקציב הדו שנתי עד סוף 2014, ב-2015 נחזור לתקציב החד שנתי".

חברי הועדה קיבלו בברכה את דבריו של לפיד על ביטול התקציב הדו שנתי וחלקם אף טענו כי יש לבטל את השיטה הדו שנתית כבר השנה. "בסקטור הפרטי כשחברה לא עומדת בתחזיות שלה, לא עושים חשבון נפש פעם בשנתיים", אמר חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה). "הבעיה עם תקציב דו שנתי הוא שנורא קל להיות אופטימי לגבי העתיד כי אף אחד לא יכול להתווכח אתך עליו".

מדרגות המס הקיימות – עד סוף 2014

בתוך כך ועדת הכספים אישרה היום את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה – תיקון מס' 76), אשר מאריכה את התקופות הקבועות למדרגות מס הרכישה לדירה יחידה ולדירה נוספת, עד לסוף שנת 2014. 

בהציגו את התיקון לחוק בפניי חברי הועדה אמר מנהל רשות המסים, משה אשר, כי יש חשיבות לשמור על הרציפות בחקיקה בכדי למנוע עיכוב עסקאות במשק או הפסד הכנסות לקופת המדינה אך הודיע כי תוך פרק זמן קצר נביא חבילת צעדים מיסויים נוספת שתשלים את המהלך הנוכחי שהוועדה התבקשה להאריך.

מדרגות מס הרכישה שאושרו בהצעת החוק לדירה שאינה דירה יחידה:
1. על חלק השווי שעד 1,089,350 שקלים חדשים – 5%.
2. על חלק השווי העולה על 1,089,350 שקלים חדשים ועד 3,268,040 – 6%.
3. על חלק השווי העולה על 3,268,040 – 7%.

מדרגות מס הרכישה שאושרו בהצעת החוק לדירה יחידה:
1. על חלק השווי שעד 1,470,560 שקלים חדשים -0%
2. על חלק השווי העולה על 1,470,560 שקלים חדשים ועד 1,744,770 ש"ח – 3.5%
3. על חלק השווי שעולה על 1,470,560 – 5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן