Forbes Israel Logo

הסוף לתחושות הבטן: סטארט-אפ ישראלי מביא בשורה לתחום הפוריות

עד כה נאלצו רופאי הפריה חוץ-גופית להסתמך על ניסיונם המקצועי בתהליך בחירת העוברים. באמצעות בינה מלאכותית יהפוך התהליך למדויק יותר

אם עד היום רופאים המטפלים בהפריה חוץ-גופית (IVF) נאלצו להסתמך על אינטואיציה המבוססת ניסיון מקצועי בלבד בתהליך בחירת העוברים, בשורה חדשנית לעולם המדע תאפשר לרופאי פוריות להניח לתחושות הבטן. בעזרת טכנולוגיה חדשנית תהליך בחירת העובר יתבצע באמצעות בינה המלאכותית, באופן המדויק בעשרות אחוזים ממה שהיה קיים עד כה. Embryonics הוא הסטארט-אפ הראשון בישראל שקופץ למים העמוקים ומפתח אלגוריתמים מונחי נתונים לצורך ייעול ושיפור הליך ההפריה החוץ גופית.

החברה נוסדה לאחר מפגש בין רופאה למהנדס אלגוריתמים בחברת אפל, ובתוך שנה צמחה Embryonics לקבוצה של יותר מעשרה עובדים. עוד בטרם המוצר פותח באופן סופי, חברות טכנולוגיה מהעולם מביעות עניין רב בחברה, ובימים אלה נחתם הסכם ראשון עם חברה אירופית.

עובדי Embryonics במשרדים החדשים. צילום: ליה רוז-מגן
עובדי Embryonics במשרדים החדשים. צילום: ליה רוז-מגן

"החזון שלנו ב-Embryonics הוא שתוך מספר שנים נוכל להציע שירות על כל נקודה ונקודה בתהליך הפוריות עבור כל איש, אישה או זוג על פני הגלובוס הנאלצים להתמודד עם בעיות אלה. עד כה פתרנו את בעיית בחירת העוברים, בהמשך נפתור בעיות נוספות כמו בחירת ביציות וחומרים קריטיים אחרים עבור תהליך הפריה מוצלח. השאיפה שלנו היא לתת מענה מקסימלי ומדויק ביותר בצורה נגישה ובעלויות המאפשרות אותה לכל מי שזקוק לזה" אומר דוד סילבר (34), שותף בחברה. הוא מבטיח כי "ללא ספק, העולם אחרי אמבריוניקס יהיה טוב יותר מזה שלפניו".

"העובדים הם היזמים האמיתיים"

לאחרונה חנכה החברה את משרדיה החדשים בחיפה, ובטקס השתתפו מ"מ ראש עיריית חיפה נחשון צוק, מנכ"ל הרשות לחדשנות אהרון אהרון, רופאים ואנשי אקדמיה ומדע.

"אני שמח לספר", אמר מ"מ ראש העיר "שבמסגרת התכנית המופעלת ע"י היי סנטר, תאגיד עירוני לקידום היזמות הטכנולוגית בעיר חיפה, ובתמיכתם של החברה הכלכלית לחיפה ועיריית חיפה, תזכה Embryonics במענק כספי ובסיוע ביצירת קשרים עם חברות תעשייה, תאגידים ועוגנים כלכליים נוספים הפועלים בחיפה".

"כולם שואלים אותי מי היזמים" הוסיפה ד״ר יעל גולד-זמיר (33), רופאה מייסדת ומנכ"לית Embryonics, "חשוב לי לומר שהיזמים האמיתיים הם העובדים, החברים שלנו לדרך. כנות ותקשורת עם השותפים שלנו וחיזוק תפיסות חיוביות בהתנהלות ובהווי החברה הם חלק מהדרך ליצירת שינוי משמעותי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן