חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנכ"ל פלאפון: "התקלה לא נבעה ממתקפת האקרים – נשקול פיצוי"

התקלה החמורה ברשת פלאפון תוקנה לאחר כ-4 שעות. לקוחות חברת הסלולר באזורים רבים בארץ גילו בשעות הערב כי אינם מצליחים להשיג קליטה, להוציא או לקבל שיחות ולשלוח הודעות סמס. סמוך לשעה 23:00 תוקנה התקלה והלקוחות דיווחו על חזרתה של הרשת לעבוד כרגיל.

"אפשר לשלול לחלוטין מקרה של מתקפת סייבר", אמר מנכ"ל חברת פלאפון, גיל שרון לערוץ 2. "ככל הנראה הייתה תקלה באחד הרכיבים של הרשת, המקור שלה לא ידוע, אבל הצלחנו לאתר את הרכיב בו הייתה התקלה – לנטרל אותו ולהוציא אותו מהרשת".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במקביל לתקלה בפלאפון, דווחו גם לקוחות HOT מובייל ורמי לוי על תקלות בקבלה והוצאת שיחות, מאחר שהחברות הללו משתמשות בחלק מתשתיותיה של פלאפון. עם זאת, בשתי הרשתות הללו התקלות לא היו כלל ארציות, ובחלק מאזורי הארץ הצליחו הלקוחות להוציא ולקבל שיחות.

צילום: ארטיום דגל

כשנשאל שרון באשר לפיצוי ענה: "השעה 07:15 בבוקר, קודם נבדוק את התקלה ואת המקור שלה, אחר כך נשקול את נושא הפיצוי".

בהודעה רשמית שהוציאה אמש החברה נכתב כי "בשעה אחת עשרה הסתיימה התקלה ברשת פלאפון. התקלה אשר נמשכה כארבע שעות אותרה במרכז הבקרה של החברה בשעה 19:05. החל משעה זו ועד 22:40 מרבית תנועת הדיבור והסמס לא פעלו".

"רשת הנתונים המאפשרת גלישה באינטרנט וכן אפליקציות דיבור כגון וואטס אפ פעלו כסידרן", המשיכה החברה במכתב. "כל המהנדסים הבכירים של החברה יחד עם מהנדסי יצרני המערכות פעלו על מנת לאתר את התקלה. לאחר ביצוע מספר פעולות החלה הרשת בהתאוששות מהירה. חקירת התקלה תימשך בימים הקרובים ויופקו לקחים ככל שיידרש״.

"בישראל 2013 כבר לא חייבים להעניש בתביעה"

"הכל התחיל בערך ב-19:30", סיפר לאתר פורבס אחד ממנויי החברה. "ניסיתי להתקשר לחברתי ולא היה קו. אחרי כמה דקות התקשרתי לחבר אחר וגם אז לא הצלחתי להוציא שיחה. חשבתי שהפלאפון שלי דפוק. סגרתי אותו ופתחתי שוב, ללא הצלחה".

"בעידן הסלולר של ישראל 2013 אני מאוד מקווה שפלאפון תמצא את הדרך הראויה והנכונה לתגמל את הלקוחות על הנזק שנעשה להם", הוסיף המנוי. "היום כבר לא חייבים להעניש בתביעה ובכל הבלאגן הנלווה. בשיחת טלפון אני עובר חברה, כל עוד הפלאפון יעבוד".

לפני כשנתיים חוותה רשת סלקום מצב דומה, כאשר במשך זמן ממושך במהלך היום לא יכולים היו לקוחות החברה לחייג או לשלוח הודעות טקסט, מה שגרם אף למספר תביעות כנגד החברה. סלקום פיצתה אז את לקוחותיה במגוון דרכים, כעת נותר לראות אם פלאפון תנקוט בצעד דומה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן