Forbes Israel Logo

מנכ"ל רציו: "רוב ההכנסות מיצוא הגז יילכו למדינה ולמעמד הביניים"

"ישבה ועדה בינמשרדית וקבעה כללים מסוימים, המליצה על 50% מהגז הטבעי ליצוא. רוב ההכנסות שיהיו מיצוא ילכו לקופת המדינה עבור מעמד הביניים ושכבות המצוקה, ייכנסו מיליארדי שקלים בחודש לקופת המדינה", כך אמר היום מנכ"ל שותפות חיפושי הגז רציו, בראיון לגלי צה"ל, לקראת הדיון בממשלה במסקנות ועדת צמח.

"משך שנים רבות החברה קדחה קידוחים יבשים ונחלה אכזבות. רק עם תגלית לוויתן הגענו סוף סוף לתוצאה משמעותית. קידוחי היובש עלו לנו 300 מיליון שקל מ-2008-1993. כל הכסף יצא מכיסנו ומכיסי המשקיעים", אמר לנדאו. לדבריו, "עד היום הושקעו בלוויתן כ-500 מיליון דולר, ותקציב הפיתוח להפקת הדלק נאמד ב-4.5 מיליארד דולר נוספים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: אביב חופי

לנדאו הביע את תמיכתה של רציו במסקנות ועדת צמח, וחזר על טענת החברות כי השוק המקומי מוגבל: "שותפות תמר, שחתמו על חוזים עם חברת החשמל, סגרו את השוק המקומי להרבה מאוד שנים. חשוב שלוויתן יספק גם כן לשוק המקומי, אבל כדי שניתן יהיה לממן את הפיתוח צריך לעשות את זה כנגד חוזה יצוא אשר יאפשר להשיג מימון בינלאומי לסכומים האדירים הנדרשים לפיתוח לוויתן".

לדברי מנכ"ל רציו, החברה מעדיפה שיהיה כמה שיותר יצוא, כי שוק היצוא הוא שוק גדול וחופשי. "הלוואי שהביקושים המקומיים יהיו הרבה יותר גבוהים, כי אז נוכל לספק את הביקושים האלה. העניין הוא שהדברים נבדקו ונבחנו בצורה רצינית, ויש עובדות שצריך להתייחס אליהן. חתימת היצוא לא תאפשר לחברות נוספות לבוא ולחפש עוד גז, ויש עוד הרבה גז במים של ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.