Forbes Israel Logo

מנכ"ל Whatsapp: "אנחנו גדולים יותר מטוויטר"

במסגרת כנס Dive Into Mobile שנערך אתמול (ג') בניו יורק בחסות המגזין AllThingsD עלה לבמה מנכ"ל WhatsApp יאן קוהם (Jan Koum) והבהיר כי שירות ההודעות שלו גדול יותר מרשת המיקרו-בלוגינג, טוויטר.

בחודש דצמבר האחרון ציינה טוויטר כי הגיעה ל-200 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, ובעוד שניתן להניח כי המספר גדל מאז, קוהם מבהיר כי שירות ההודעות שלו עדיין עומד בראש. בעוד שקוהם לא הסכים לחשוף את מספר המשתמשים המדוייק בשירות, הוא הסכים לרמוז כי מדובר במספר הנמצא מעל ל-200 מיליון משתמשים.

מדיה חברתית מול תקשורת אישית

בחודש ינואר האחרון הגיעה WhatsApp לאבן דרך משמעותית כשחגגה כ-7 מיליארד הודעות הנשלחות אל מגוון המשתמשים בשירות בכל רחבי העולם. במסגרת הכנס, הבהיר קוהם כי המספר המדובר גדל, וכיום החברה רואה ממוצע של 8 מיליארד הודעות נכנסות וכ-12 מיליון הודעות יוצאות בכל יום, כלומר כ-20 מיליארד הודעות מידי יום. קוהם אף הוסיף כי מאז הודעתה הרשמית של WhatsApp על כך שמתכננת לגבות דמי מנוי מהמשתמשים, האפליקציה לא ראתה ירידה משמעותית בכמות המשתמשים הפעילים.

קוהם בחר להתייחס גם לשמועות האחרונות שטענו כי גוגל מעוניינת לרכוש את החברה עבור מיליארד דולרים, והכחיש אותן לחלוטין. המנכ"ל ציין כי הוא מקווה שבלוגרים יהיו קצת יותר אחראיים בכל הנוגע לדיווח שמועות או סיפורים שקריים, והוסיף כי הוא ושותפו לעסק מעולם לא דיברו על מכירת החברה – ועם הנתונים הללו, אין זה פלא.


מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

בעוד שאין מה להשוות בין טוויטר ל-WhatsApp  שכן שתי החברות מציעות שני שירותים שונים לחלוטין, קשה להתעלם מהנתונים המוצגים בפנינו שמגלים כי רוב משתמשי הסמארטפון מעדיפים לעבור לסוג של תקשורת בין אישית, המבוססת על הודעות אישיות עם מכריהם או אפילו הודעות קבצתיות עם מספר אנשים במקביל, מאשר לצייץ מידע או הודעות למשתמשים ברחבי העולם.

למרות הצהרתו של קוהם, יהיה מעניין לראות כיצד התשלום על המוצר – מינימלי ככל שיהיה – ישפיע על המשתמשים, והאם הם אכן יעדיפו לחפש אלטרנטיבות חינמיות או לשלם עבור שירות שהתרגלו אליו. בנוסף, לאור העובדה שהדור הצעיר מתחיל להתרחק מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ודומיהן, ייתכן כי WhatsApp היא אכן העתיד בכל הנוגע לתקשורת ובמקום לחפש את קרובי המשפחה הרחוקים או משתמשים בעלי מכנה משותף, יעדיפו המשתמשים לנהל שיחות עם אנשי הקשר אותם מכירים בצורה מעט יותר טובה.

כנראה שנאלץ להמתין ולראות לאן הרוח תנשוב, והאם ההגדרה של רשת חברתית תשאר בעתיד כפי שהיא כיום – או תתפתח למשהו אחר לחלוטין.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק:

חוקרי אבטחה: רשת ה-WiFi שלכם נגישה, גם עם סיסמא

שירות ה-Google Babel נחשף בתמונת מסך חדשה, השקה בקרוב?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.