חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מסמנים את דימונה: הפיתוח המואץ מושך את משקיעי הנדל”ן

הסכם הגג שחתם משרד הבינוי עם עיריית דימונה לפני כחודשיים מפיח רוח חיים בקרב משקיעי נדל"ן שמזהים את הפוטנציאל הטמון בכך. גם הטבות מס משמעותיות שהמדינה מעניקה בשיעור של 16% (לבעלי הכנסות עד 200 אלף שקל בשנה) מדרבנת את המשקיעים לגלות את דימונה. הטבות אלה מוערכות בשווי של כ-60 אלף שקל לשני בני זוג. אנשי מערכת הביטחון שמתגוררים בעיר, וכאלה יש לא מעט בשל הקרבה לעיר הבה"דים, נהנים מ-5% נוספים, דבר המעלה את הטבות המס לשיעור של 21%. בנוסף להטבת המס הזו, מקבלים משרתי קבע מענק של עד 144 אלף שקלים הנפרס על השנתיים הראשונות למגורים בדימונה.

בחברת השיווק תלתן החזקות מדווחים כי מאז נחתם הסכם הגג, שמשמעותו פיתוח מואץ של העיר בחסות המדינה, מגיעים לעיר משקיעים מאזור המרכז. אלה מגלים עניין רב בפרויקט של האחים אוזן בשכונת "השחר" החדשה, המיועד למשפחות וזוגות צעירים. אחד הגורמים שמושך את המשקיעים היא התובנה כי זוכי מכרז למשתכן בעיר ייאלצו להמתין שנים ארוכות עד לקבלת המפתח, ואלה יצטרכו מגורי ביניים בשכירות עד לקבלת המפתח.

דימונה | צילום: ויקיפדיה

דיירי הפרויקט יהנו מקירבתו לכביש 6, שסלילתו מואצת בימים אלה, ויאפשר חיבור קל לצומת הנגב ומשם על כביש 6 עד צפון הארץ. גם רכבת ישראל מקדמת את פרויקט העתקת תחנת הרכבת בעיר ובניית המסלולים מדימונה לאילת ולעיר הבה"דים.

גם משפחות צעירות של משפרי דיור מהעיר עצמה או מבאר שבע מגלות עניין בפרויקט, שכן המחירים המוצעים בו לדירת גן זהים למחירי דירת 4 חדרים ממוצעת בבאר שבע. הפרויקט כולל דירות גן ודירות גג בנות חמישה חדרים, במחירים שמתחילים ב-1,050,000 שקלים. מחיר השכירות הממוצע על דירות אלה עומד על כ-4,000 שקלים לחודש, המשקפים תשואה שנתית משכירות בשיעור של כ-5%.

הרכב המימון המוצע לרוכשים דירה בפרוייקט: אפשרות לשלם 100% הון עצמי בשלב הפריסייל ולקבל מהיזם דמי שכירות בגובה 4,000 שקלים מדי חודש, עד שבניית הפרויקט תושלם.

נזכיר שהסכם הגג שחתמה עיריית דימונה עם המדינה מבטיח פיתוח מהיר של שטחי מסחר ותעסוקה ב-17 מתחמים שונים בעיר, בהתאם להתפתחותה הצפויה. כבר היום קיימים ביקושים למגורים בדימונה של עובדי מפעלי ים המלח, מפעלי רותם אמפרט, פריקלאס, VISHEY, הקריה למחקר גרעיני, חיפה כימיקלים ומפעל סיליקט. גם עובדי תעשיית המלונאות של אילת וים המלח מחפשים מגורים בעיר הקרובה למקום עבודתם.

אילנה טנא, בעלים ומנכ"לית של חברת תלתן החזקות: "אנחנו רואים התעניינות גם מצד משקיעים ממרכז הארץ וגם מצד באר שבעים, שמזהים הזדמנות לקבל איכות חיים של שכונת יוקרה נגישה. "תנועה נוספת אנחנו מזהים מצד תושבי דימונה בשכונות הותיקות, שרוצים להנות מהתפתחותה של העיר ומשדרוג התשתיות הצפוי בה על רקע חתימת הסכם הגג עם משרד האוצר והשיכון. מדובר בפרויקט שמציע סטנדרט מגורים גבוה לצד קירבה לעורקי תחבורה מתפתחים ומוסדות ציבור הצפויים לקום על רקע ההתפתחות הנדל"נית שתקרה כאן בשנים הקרובות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן