Forbes Israel Logo

מספר עסקאות הנדל"ן עלה במאי לרמה הגבוהה ביותר מאז 2002

הישראלים מיהרו לקנות דירות בחודש אפריל. על פי נתוני משרד האוצר, מספר עסקאות הנדל"ן באפריל גדל ב-15%, זאת לעומת ירידה בשיעור מצטבר של 25% בשלושת החודשים הקודמים. הנתונים מראים כי רכישת דירות יד שניה עלתה בשיעור של 17%, בעוד רכישת דירות חדשות רשמה גידול מתון יותר של 7%.

באוצר מסבירים כי ההסבר המרכזי לגידול המשמעותי במספר העסקאות בדירות יד שניה באפריל נעוץ במכירות מוגברות של משקיעים לפני תום הוראת השעה, במסגרתה הורחב הפטור ממס שבח למי שבבעלותו "דירה נוספת".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

כ-35% מהדירות שמכרו משקיעים באפריל, נרכשו ע"י זוגות צעירים. באזור ירושלים ובאזור ב"ש תרמו מכירות המשקיעים לגידול חד של 44% ו-100% בהתאמה. באוצר מציינים כי ברמה הארצית הסתכם הגידול ברכישות הזוגות הצעירים ב-26%, לאחר ארבעה חודשים רצופים של ירידות.

עוד עולה מהדוח כי נתונים ראשוניים לחודש מאי מצביעים על עלייה חריגה במספר העסקאות, אל הרמה הגבוהה ביותר של עסקאות מאז 2002. מכירת דירות חדשות, אשר רשמה עלייה מתונה יחסית בחודש אפריל, עלתה בשיעור חד בחודש מאי, ככל הנראה על רקע הקדמת רכישות לפני העלאת שיעור המע"מ.

צילום: אהוד כהנים

בנוסף, משרד האוצר דיווח גם על שיפור קל בשוק העבודה על אף העלייה בשיעור האבטלה שנבעה מגידול בשיעור ההשתתפות. בחודש אפריל עמד שיעור ההשתתפות על 63.7%, עלייה של 0.2% בהשוואה לחודש מרץ. בחינת הרכב המצטרפים לכוח העבודה הצביעה על גידול חד של 12.6 אלף במספר הבלתי מועסקים. כפועל יוצא מכך נרשמה הרעה יחסית בשיעור האבטלה, אשר עמד בחודש אפריל על6.9%, עלייה של 0.3% לעומת חודש מרץ. 

על פי הנתונים, התמ"ג עלה ברבעון הראשון של 2013 בשיעור של 2.8% בקצב שנתי, זאת לאחר עלייה בשיעור של 2.6% ברבעון הקודם. יצוא הסחורות והשירותים צמח בשיעור חד של 13.5% (בקצב שנתי), בצריכה הפרטית נרשמה עלייה משמעותית בשיעור של 5.6% וביבוא הסחורות והשירותים נרשם גידול של 2.5%, זאת לאחר שלושה רבעונים של צמיחה שלילית. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.