Forbes Israel Logo

מסתכלת הלאה: היזמית שמכינה אותנו לקראת העתיד

כל הנשים המופיעות ברשימה זו משפיעות במידה רבה על חיינו בהווה. כמה מהן משפיעות כבר היום גם על העתיד לבוא. אך מיה אלחלל לבבי לא מסתפקת בכך: אחת היזמיות המסקרנות בישראל רוצה שגם אתם תתחילו לחשוב כבר היום על מה שיביא עמו העתיד, "רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".

"יש לנו חלון הזדמנויות מצומצם שהולך ונסגר", היא אומרת לפורבס. "כולם יודעים שהטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר הרבה יותר מאשר בעבר, וזה עומד להמשיך ולהקצין. אנחנו נמצאים היום רגע לפני שהטכנולוגיה תביא לשינוי רדיקלי בכל תחומי החיים שלנו, וכרגע אנחנו עדיין יכולים להקדיש את הזמן הדרוש כדי לכוון את השינוי, לייצר את המציאות שאנחנו רוצים שתהיה פה ולהשפיע. בקרוב השינויים יהיו כל כך מהירים, שכל מה שנצליח לעשות יהיה לעכל את המצב, לצמצם נזקים ולנסות להסתגל. עכשיו יש לנו הזדמנות להשפיע".

לכל הדירוגים, הכתבות והעדכונים: עשו לנו לייק בפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל: 077-4304645

אבל איך גורמים לציבור הרחב להעדיף להתחבט בסוגיות, דוגמת "ההשפעה של הארכת תוחלת החיים על מוסד הנישואים" או "שוק העבודה בעתיד הטכנולוגי", במקום לבהות בלהיט הריאליטי התורן? התשובה לפי אלחלל לבבי ברורה: באמצעות פורמטים חדשניים ומוקפדים. "למעשה, זו חברת פורמטים", היא מתארת את אש מדיה, החברה שהקימה ושבמסגרתה היא פועלת כיום. כך למשל פותח פורמט בשיתוף עם החוקר הישראלי דן אריאלי, שבו משולבות "שאלות קשות עם אווירה קלילה". בימים אלה היא עומלת על הפורמט הבא, שייקרא "Esh Gathering" ויביא לארץ כמה ממיטב המוחות בעולם לסדרת דיונים סגורים על השפעות הטכנולוגיה על חיינו בעתיד.

מאיה אלחלל לבבי | צילום: ארתור פורר

"המטרה היא ליצור שיח של הפריה הדדית. המטרה הנוספת היא שישראל תהיה לא רק מותג בתחום היזמות, אלא גם בתחום של חשיבה לקראת העתיד. עושים כאן דברים שלא עושים בשום מקום אחר בעולם, ואני רוצה שבכל העולם יראו אותנו ככה".

אל ההבנה כי יש להתחיל להתכונן ברצינות לקראת העתיד, הגיעה אלחלל לבבי (37) במהלך לימודיה באוניברסיטת סינגולריטי של נאס"א בקליפורניה, שם היתה לאישה הישראלית הראשונה שמסיימת את התוכנית היוקרתית להכשרת מנהלים. לפני כן הספיקה להקים כבר ארבעה סטארט־אפים, לסיים תואר במדעי המחשב במרכז הבינתחומי ואת תוכנית Zell ליזמות במרכז.

לפני מעט יותר מחודש החלה אלחלל לבבי לשמש גם כנשיאת ארגון היזמים בישראל. הארגון הוא השלוחה הישראלית לארגון היזמים הבינלאומי, שהקים לפני 30 שנה מייקל דל, והוא כולל יותר מ־11 אלף חברים בכ־50 מדינות ברחבי העולם. "רעיונות ודיבורים זה חשוב ומדהים, אבל בסוף היזמות והעשייה הן אלו שמשנות את המציאות. אני מסתכלת אל העתיד בציפייה", היא מסכמת. "צפוי לנו עולם חדש, מרתק ומרגש, שנוכל ליהנות ממנו מאוד – אם רק נהיה מוכנים לו".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.