חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מסתמן: המהירות המותרת בכבישי ישראל תועלה ל-120 קמ"ש

ועדה במשרד התחבורה תמליץ בקרוב להעלות את המהירות המירבית בדרכים בין עירוניות ל-120 קמ"ש, כך נודע לדה פוסט. עוד נודע כי שר התחבורה ישראל כץ מתכוון לתמוך בהמלצה.

המהירות המירבית המותרת כיום בחוק בדרכים בין עירוניות ייחודיות עומדת על 110 קמ"ש. מהירות זו תקפה בין השאר בכביש מס' 6, וכן בחלקים מכביש 431, כביש מספר 1, כביש מספר 2 וכביש מספר 4.

ההחלטה הסופית בנידון תיקבע תוך התייעצות עם המשטרה, אך כאמור, במשרד התחבורה נוטים לאמץ את ההמלצות. גם רון מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נוטה לתמוך בהמלצות.

מנתוני משרד התחבורה מתברר כי העלאת המהירות המירבית, שעמדה בעבר על 100 קמ"ש, לא לוותה בעלייה בכמות תאונות הדרכים, ובמהלך 2013 אף נרשמה ירידה במספרן ובמספר הנפגעים. ברשות הלאומית לבטיחות לדרכים מייחסים את הירידה במספר התאונות והנפגעים הן לשדרוג איכות הכבישים והן לשיפור משמעותי באביזרי הבטיחות במכוניות.


כביש 6. מהר יותר מאי פעם | צילום: מתוך ויקיפדיה

בכביש מספר 6, עומדת מהירות הנסיעה הממוצעת על 130 קמ"ש, אולם למרות החריגה, המהירות המירבית המותרת בחוק אינה נאכפת.

על פי הערכות, הכביש הראשון שבו תיושם המהירות המשודרגת יהיה כביש מספר 6, ולאחר מכן כביש 431. אחריהם תיושם המהירות החדשה גם בכבישים נוספים.

דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה אישר בתגובה לפניית דה פוסט כי אכן הגדלת המהירות המירבית המותרת נבחנת בחיוב, ובשלב הראשון היא תיושם בכביש מספר 6.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן