Forbes Israel Logo

מעל הציפיות: הכנסות פייסבוק עלו ב-38% ל-1.46 מיליארד דולר

מעט מעל התחזיות: הכנסותיה של פייסבוק עמדו ברבעון הראשון של 2013 על כ-1.46 מיליארד דולר – עלייה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומעל לציפיות האנליסטים שחזו לחברה הכנסות של 1.44 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על כ-219 מיליון דולר, או 12 סנט למניה – בהתאם לציפיות האנליסטים.

בתקופה המקבילה אשתקד עמדו הכנסות החברה על 1.06 מיליארד דולר, וברבעון הקודם על 1.59 מיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון המקביל ב-2012 עמד על 205 מיליון דולר. 

נתונים מעניינים נוספים העולים מן הדוחות: ההכנסות מהפרסום בסלולר הגיעו לסכום של 375 מיליון דולר, המהווה כ-30% מהכנסות החברה מפרסום אשר הסתכמו בכ-1.25 מיליארד דולר. ברבעון הקודם עמד הנתון על 23% בלבד. ההכנסות הכוללות מפרסום גדלו ב-43% לעומת אשתקד.

החברה רשמה גידול משמעותי במספר המשתמשים ברשת בסלולר ובטאבלט – 751 מיליון משתמשים, זינוק של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחברה דיווחו גם כי יותר מחצי מיליון איש הורידו את הממשק החדש, פייסבוק הום, 5 ימים בלבד לאחר שהושק.

"עשינו התקדמות גדולה בחודשים הראשונים של השנה", מסר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה שהוציא בעקבות הדוחות. "ראינו צמיחה חזקה ומעורבות מקרב הקהילה שלנו, והשקנו מספר מוצרים מרגשים". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מייסד פייסבוק, מרק צוקרברג | צילום: רויטרס

מדי יום השתמשו ברשת 665 מיליון איש בממוצע – עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה ב-2012. מספר המשתמשים הממוצע בכל חודש עמד על נתון מדהים של 1.11 מיליארד משתמשים בחודש.

החברה עידכנה גם כי רואה החשבון הראשי שלה, דייויד ספיליין, יסיים את תפקידו ויוחלף ב-10 במאי בידי ג'ס את'וול. ספיליין שימש בתפקיד משנת 2008.  

לפני כחודש חשף מנכ"ל פייסבוק במסיבת עיתונאים ממטה החברה בקליפורניה את ממשק ההפעלה למכשירים מבוססי אנדרואיד בשם home, אשר מתמקד ביישומים של פייסבוק.המשתמשים בממשק יכולים לווותר למעשה על הכניסה לחשבון הפייסבוק שלהם באמצעות אפליקציה, ולהכנס לחשבונם ללא ביצוע כל פעולה. כך יוכלו לקבל עידכונים, לכתוב מסרים ולהעלות תמונות בצורה ישירה, ללא לחיצה על אפליקציה מסוימת. מניית החברה נחלשה היום טרם פרסום הדוחות ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.