חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מעצימים את החולים

העתיד כבר כאן

"הדסה מביאה את בשורת הדיגיטל אל מטופליה". במילים אלו פותח פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, את הראיון עימו, בו הוא מספר על המיזם הטכנולוגי החדש של הארגון – השירות "הדסה שלי". "באמצעות מערכת דיגיטלית מתקדמת, אנחנו מחברים את כל הלקוחות שלנו ישירות לבית החולים באופן שוטף. המשמעות היא שלכל חולה יש את כל המידע הרפואי שלו ואת כל המידע על השירותים הניתנים בבתי החולים של הדסה, בדרך פשוטה ונוחה", מסביר פרופ' רוטשטיין.

לדבריו, השירות החדש הוא חלק מהחלטה אסטרטגית של הדסה – אחד מהמרכזים הרפואיים המובילים בארץ – שמבקשת להנגיש את שירותיה לכלל התושבים במדינה.
בעקבות כך הושק בסוף פברואר השירות "הדסה שלי", בארוע גדול שבו השתתפו בכירי מערכת הבריאות בארץ, שר הבריאות, מנהלי בתי החולים וקופות החולים, זאת לצד בעלי תפקידי מפתח, בהם סגנית ראש עיריית ירושלים, רבני העיר ירושלים ועוד.
"הדסה שלי" היא יוזמה של בית החולים עצמו, אשר שקד על פיתוחה – ומבשרת על עידן חדש בתחום שירותי הרפואה בארץ.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכל הדסה

כספת וירטואלית

"הדסה שלי הוא שירות דיגיטלי חדשני, הכולל כספת וירטואלית מאובטחת ובה כל המידע הרפואי הפרטי של המטופל, מידע רפואי כללי המותאם לבחירותיו ומציע מגוון הטבות וחדשות בתחומי רפואה ואיכות חיים. "המטופלים יכולים להשתמש במערכת הן באמצעות המכשיר הסלולרי והן באמצעות המחשב הביתי. דרך "הדסה שלי" יש להם נגישות לכל המרכיבים של התיק הרפואי שלהם והם יכולים לקבל את תוצאות הבדיקות שלהם – מצילומי סי.טי. ועד לבדיקות מעבדה, לצפות בפענוח הבדיקות ולהדפיס סיכום ביקורי מרפאות, כל זאת, כמובן, באופן הפרטי והבטוח ביותר תוך שמירה על סודיות המידע", מתאר פרופ' רוטשטיין.

הוא מוסיף כי "עד סוף השנה נוכל להקיף את כל מרחב בית החולים והאפשרויות שהוא מציע, מבלי להגיע אליו פיזית ובצורה מהירה". כך למשל, המטופלים יוכלו להתייעץ עם מומחי הדסה, לשמוע על חידושים רפואיים בתחומים שונים, ולמצוא טיפולים חדשים, מאמרים, כתבות ומחקרים בכל תחום שמעניין אותם – מעור ואורתופדיה ועד לנוירולוגיה ופלסטיקה.

מהי עלות השירות?
"השירות הוא חינם לכולם! מדובר במועדון עוצמתי שמקנה ערך מוסף וחסכון אמיתי של כסף. השירות מציע הטבות על כל שירותי הדסה, מחניה חינם, הטבות שונות ליולדות ועד להזמנת תורים במרפאות הציבוריות ב־100 שקל בלבד, ללא צורך בהתחייבות. זאת, בנוסף להנחות לכל בתי העסק הנמצאים במועדון הדסה". כמו כן, יוכלו חברי "הדסה שלי" להשתתף באירועים השונים שמארגן המועדון בנושאי בריאות ואיכות חיים.

השירות פתוח לכל מטופל בהדסה מגיל 18, וההצטרפות אליו היא אינדיבידואלית באמצעות תעודת זהות, דרך דלפקי השירות בבית החולים, כאשר כל התחברות למערכת מאושרת בסיסמא.

לדברי פרופ' רוטשטיין, ההצטרפות פועלת רק על סמך הרשאות, מכיוון שמדובר במידע רפואי סודי ורגיש מאוד. "אנחנו רוצים שהלקוח יאפשר לנו להגדיר מה הוא מסכים שיהיה בהדסה שלי, בזמן שהמידע עצמו נשאר שמור בכספת הדיגיטלית ונמצא בה לשימושו הפרטי". הכוונה היא לתחומי העניין של המטופלים, עדכונים על אירועי בריאות המיועדים לחברי המועדון ועוד. הורים שירצו להזמין לילדיהם תור דרך הדסה שלי, יוכלו לעשות זאת, אך הילדים עצמם לא יהיו חברים בהדסה שלי עד גיל 18. 


בכל זמן ובכל מקום

למעשה, מדובר בשירות הדיגיטלי היחידי של בית חולים בארץ כיום, המציע למטופלים נגישות לעולם הרפואה בהיקף משמעותי שכזה. "הייחודיות של הדסה שלי היא שזו מערכת כוללנית שהמטופלים יכולים לנצל אותה בכל מקום ובכל זמן, בלחיצת כפתור", מסביר פרופ' רוטשטיין. השירות החדש כבר זכה להתלהבות מצד שר הבריאות יעקב ליצמן, שקרא לבתי חולים אחרים ללכת בעקבות הדסה.

לא בכדי המליץ שר הבריאות על כך, שכן מדובר בשירות מהפכני ברפואה הציבורית.
לדברי פרופ' רוטשטיין, גם המטופלים מראים שביעות רצון גבוהה מהשירות. "זו מערכת חשובה מאוד עבורם כי כשהולכים לטיפול רפואי, מצפים שהרופא ידע לענות על שאלות והמידע יהיה נגיש לו.

פעם חולה היה נכנס לבית חולים והוא לא היה מעודכן באשר לנתוני בריאותו כפי שהם מופיעים במחשבים ובתיקו הרפואי, וגם לרופא המטפל היתה גישה מוגבלת להיסטוריה הרפואית. כעת, הרופא יכול לקבל את כל המידע הרפואי וגם החולה לא צריך לחכות למידע, הוא מגיע אליו ובאופן מידי. חולה שמשתחרר ומגיע הביתה – המידע מצפה לו בביתו".

איך אתה רואה את הדסה שלי בעוד כמה שנים?
"אני חושב שאנחנו יורים את הירייה הראשונה בעולם השירות הדיגיטלי הרפואי. העתיד שלנו יפתור בעיות של חיבור, מרחק וזמן וגם יפתור בעיות של היכרות ושליטת המטופל במידע הפרטי שלו ובמצב בריאותו. המערכת תסייע למטופל בנושאים כמו מניעת מחלות וזיהוי מוקדם. אנחנו בעצם מעצימים את היכולות שלו ולא את המערכת", אומר פרופ' רוטשטיין. "עוד כמה שנים, הדסה שלי תהיה מערכת דיגיטלית שלמה, שתשמור על קשר רצוף עם כל המטופלים ותעדכן אותם באופן רציף. חולים מכל רחבי הארץ, ואפילו חולים מחו"ל, יוכלו להיות בקשר עם המטפל שלהם. זה יהיה חיבור אמיתי בין המטופלים לרופאים שלהם ולמערכת הבריאות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן