חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מעריב: הנאמנים האריכו את ההצעה להשקיע בעיתון עד יום ה'

הנאמנים בהקפאת ההליכים של קבוצת מעריב, עו"ד שלמה נס וירון ארבל, הודיעו היום בפני סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, כי בהמשך להזמנה להציע הצעות לרכישת מניות ו/או נכסים ופעילות של חברות קבוצת מעריב, קיבלו פניות של גורמים אשר מעוניינים להגיש הצעות ואשר הודיעו כי בשל חופשת החג לא הספיקו לעשות את הבדיקות הנדרשות על ידם. לפיכך החליטו הנאמנים להאריך את המועד להגשת הצעות כך שיהיה ניתן להגיש את ההצעות עד ליום חמישי, 11.10.12 בשעה 17:00, במקום עד יום שלישי. ביתר פרטי ההזמנה לא יחולו שינויים.

ביום רביעי האחרון קיבלו בעיתון חמצן נוסף כשדיסקונט השקעות, בעלת השליטה בעיתון, הודיעה על מתן הלוואה של עד 8 מיליון שקל לעיתון הוותיק, לתקופה של עד 120 יום ובכפוף לאפשרות הארכתה על ידי הנאמנים של מעריב לתקופה של עד 60 ימים נוספים. מתן ההלוואה כפוף לאישור בית המשפט ולהחזרתה בדין קדימה לפני חובות אחרים של מעריב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בית מעריב | צילום: R&B Media

בדיסקונט השקעות נימקו את אישור העסקה בכך ש"ההלוואה ניתנת מתוך רצון לסייע למאמצי בית המשפט והנאמנים להמשיך להפעיל ולשמר את פעילותה של קבוצת מעריב. זאת במטרה לאפשר בלוח זמנים קצר השגת תמורה מירבית לעסקיה ופתרון תעסוקתי לכמה שיותר מעובדיה".

"ההלוואה שתינתן תהיה לתקופה קצרה יחסית והחזרתה תהיה במעמד של דין קדימה לפני חובות אחרים של מעריב", הוסיפו בדיסקונט השקעות. "עסקת ההלוואה אינה פוגעת בטובת החברה".

בשבוע שעבר שלחו הנאמנים שמונו לטפל בעיתון, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל, מכתב לעובדי מעריב ובו בירכו על הצעתם של "עיתונאים בכירים" לרכוש את העיתון. "אנו מקבלים פניות אלה בברכה רבה. יהיה לנו סיפוק רב לקבל הצעה עסקית משמעותית והולמת דווקא מעובדי מעריב", לשון המכתב. "ברמה ההיסטורית, אולי יהיה בכך משום המשך דרכו של מייסד העיתון ד"ר עזריאל קרליבך".

הנאמנים כתבו לעובדי העיתון כי לאור מצבו הפיננסי של מעריב יש למצוא רוכש מהר ככל הניתן בכדי להעביר את העיתון "כעסק חי". בהמשך המכתב הם אף מציינים את הדד-ליין להגשת הצעות ומאיצים בעובדים המעוניינים להגיש בקשה רצינית עד ה-9.10. "אם תשכילו לגייס את המשאבים הדרושים ואתם, העובדים, תהיו בעלי המניות של מעריב הדבר יהווה פריצת דרך בעיתונות הישראלית בעשרות השנים האחרונות" נכתב לעובדים.

עובדי מעריב מבחינתם ממשיכים במאבק נגד הליכי המכירה של העיתון לאיש העסקים שמעון בן צבי והשבוע הפגינו מול בית ראש הממשלה בירושלים. המפגינים נשאו שלטים וקראו לראש הממשלה ולממשלת ישראל להתערב ולמנוע את סגירת העיתון, וצעדו ליד בית ראש הממשלה תוך שהם חוסמים את הכביש. "לא ניתן לראש הממשלה להתבצר בשתיקתו, כאשר מעריב, מפעל ובו אלפיים עובדים, נמצא בתהליך קריסה", אמרו העובדים.   

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן