Forbes Israel Logo

מפעל הפיס מימן הקמתן של כ-800 כיתות לימוד וגני ילדים שיחודשו בשנת הלימודים הקרובה

מפעל הפיס מימן השנה את הקמתן של כ-800 כיתות לימוד חדשות בעלות של כ-640 מיליון שקלים. בנייתן של כיתות הלימוד הסתיימה בימים אלו והן תהיינה ערוכות להכיל עשרות אלפי תלמידים ברחבי ישראל עם חזרתם לספסל הלימודים ב-1 לספטמבר.

מפעל הפיס הינו הגוף הלא-ממשלתי היחיד המממן את בנייתן של אלפי כיתות הלימוד עבור מערכת החינוך. בניית כיתות הלימוד מתבצעת בהתאם להסכם שנחתם בין מפעל הפיס לבין משרד האוצר, במסגרתו התחייב הפיס להעמיד מקורות כספיים לבניית כיתות לימוד, בהתאם לתקציב שהוגדר בחלוקה שנתית מפורטת.

בית ספר גני תקווה שנחנך ב-2017 | צילום: איקי מימון

בעשור האחרון (משנת 2009) מממן מפעל הפיס כ-7,600 כיתות בעלות של כ-5.86 מיליארד שקלים. מלבד הקמתן של אלפי כיתות לימוד, מפעל הפיס מקצה משאבים רבים לטובת הקמת גני ילדים, ספריות, רכישת מחשבים לבתי ספר, הקמת מרכזים לתרבות ומדע ליד בתי הספר, בניית אולמות ספורט למוסדות חינוך.

עמרי לוטן מנכ"ל מפעל הפיס ציין: "מרבית רווחיו של מפעל הפיס מוקצים מידי שנה לתחום החינוך ואנו רואים בכך אמצעי מהותי לצמצום הפערים בחברה. השקעה בחינוך ואמצעים נאותים ללמוד ולהתפתח מהווים ללא ספק "קרש קפיצה" עבור הילדים ואלו יסייעו להם רבות לפתח את עתידם ולהשתלב בחברה". לוטן הדגיש כי "בכוונת הפיס להמשיך להוביל ולתמוך בפרויקטים נוספים חשובים בתחום החינוך בישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן