Forbes Israel Logo

מצביעים מהמחשב? "משרד הפנים יבחן קיום בחירות אלקטרוניות"

בחירות אלקטרוניות – גם בישראל. בדיון על תקציב משרד הפנים לשנים 2013 – 2014 בוועדת הכספים, הודיע שר הפנים, גדעון סער, כי "משרדו ייבחן את האפשרות ליישם בחירות אלקטרוניות בישראל, הן בבחירות הכלליות והן בבחירות לרשויות המקומיות, כמובן לא אלו המתקיימות בעוד שלושה חודשים"

במהלך הדיון אמר סער: ""הרבה מאוד גזירות שנקבעו מלכתחילה למשרד הפנים ובמיוחד בתקציבי האיזון לרשויות המקומיות הוסרו. עם התקציבים שנקבעו, יכולים להתמודד עם המשימות המונחות לפתחנו. המטרה להביא את הרשויות המקומיות לאיזון תקציבי, גם ללא הקביים של התמיכה הממשלתית".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי קרא לשר "להמשיך במדיניות של הקטנת הצורך של רשויות מקומיות להסתמך רק על תקציבים ממשלתיים" והודיע, שוועדת הכספים בכל מקרה תעמוד לימין הרשויות המקומיות ותתנגד לפגיעה בתקציבי האיזון".

בנוסף, על דרישת ח"כים לתקצוב דיפרנציאלי של רשויות מקומיות אמר סער כי הוא "תומך בכך רק אם המדינה תגדיר סל חינוך מינימלי לתלמיד, על-מנת שרשויות שישופו בתקציבים נמוכים יחסית, לא יפילו את זה על סל החינוך וכן לגבי סל השירותים לתושבים".

גדעון סער | צילום: מרק ישראל סלם

מנהל מינהל השלטון המקומי, מרדכי כהן, אמר כי "הסיכום התקציבי לגבי מענקי האיזון עומד על 2.8 מיליארד שקל לכל אחת מהשנים 2013 ו-2014, חרף הכוונה להפחית ב- 400 מיליון שקל בכל שנה". תקציבי האיזון נועדו להשלים את ההכנסות העצמיות של הרשויות המקומיות על-מנת שהן תוכלנה לספק לתושביהן רמת שירותים נורמטיבית.

אולם בפועל, לדברי כהן, "תקציב האיזון לא נקבע מעולם על פי המודל וב- 2013 קיים חוסר של 220 מיליון שקל. התקציב הכולל סעיף רשויות מקומיות יעמוד על 3.49 מיליארד שקל ב-2013, שהם 73% מסך תקציב המשרד.

תקציב משרד הפנים לשנת 2013 יעמוד על 5.16 מיליארד שקל. תקציב המשרד לשנת 2014 יהיה נמוך ב-300 מיליון שקל ויעמוד על 4.617 מיליארד שקל. הפער נובע מהצורך לתקצב את הבחירות ברשויות המקומיות בסוף 2013. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן