Forbes Israel Logo

מצב רוח טוב: אפליקציה חדשה תנסה לעשות אתכם מאושרים

הסמארטפון הוא מקור למספר רב של פעילויות. בעזרתו אתם יכולים לשחק במשחקי וידיאו מתקדמים, לשתף תמונות וסטטוסים ואפילו לקנות בחנויות מקוונות. אך האם הטלפון החכם שלכם יכול לעשות אתכם מאושרים? פרויקט ניסיוני חדש שהושק לאחרונה בארה"ב ינסה לענות על השאלה הזאת בעוד שנה בדיוק. 

המטרה הרשמית של פרויקט ההאפטון (The H(app)athon Project) היא "להשתמש בחכמת ההמונים כדי ליצור כלכלת שמחה", כך מסביר מייסד הפרויקט ג'ון הייבנס. עד ה-20 למרץ 2014 מקווים משתתפי הפרויקט ליצור אפליקציה סלולרית שתוכל לפענח את רגשות המשתמשים בה ובאמצעותן ליצור בסיס נתונים ענק שיסייע לעסקים וארגונים ממשלתיים לשפר את השירותים שהם נותנים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

האפליקציה תשתמש ברכיבי הסמארטפון, כגון: מקלט, מיקרופון ו-GPS כמקור מידע על תגובות המשתמשים המבטאות את רגשותיהם, אשר בשילוב עם הפעילות של האדם במהלך היומיום יסייעו בניתוח הדברים שהופכים אותו למאושר ומסופק יותר. 

האם הסמארטפון יכול לעשות אותנו מאושרים יותר | צילום: ingimage/ASAP

נכון לעכשיו, אף אחד לא יודע כיצד יתבצע איסוף הנתונים וניתוחם, אולם תהליך סיעור המוחות בין המפתחים המשתתפים בפרויקט כבר החל. בתום התהליך הראשוני, יחשפו הרעיונות לציבור על מנת שיוכלו לקבל פידבקים.

המתכנתים צפויים לבנות שאלון עבור המשתמשים הראשונים של האפליקציה, באמצעותן יוכלו להרכיב "מדד אושר". התשובות של הנשאלים יתורגמו לאלגוריתמים מוכרבים שיסייעו בהרחבת המדד והפיכתו למדוייק יותר. 

מייסד הפרויקט, הייבנס – שחקן קולנוע וטלויזיה אמריקאי לשעבר, אסף שורה של "אנשים חשובים" לטענתו שיתמכו בפרויקט השאפתני שלו. לדבריו, "הסמארטפון הוא שער לשינוי". הרעיון של הייבנס משלב בתוכו למעשה שלושה טרנדים טכנולוגיים: שימוש בדאטה על מנת לשפר ביצועים עצמיים, תקשורת בין מכשירים וכן שימוש באושר כמדד להצלחה וצמיחה של חברה, זאת בניגוד לשימוש בנתונים מספריים כגון התמ"ג. 

לטענת הייבנס, הטלפון החכם הוא למעשה כלי המשלב בין שלושת הטרנדים הנ"ל. הוא קולט ומנתח תגובות של המשתמשים, הוא מאפשר תקשורת בין מכשירים והוא מאפשר השגת כמויות מידע אדירות שניתן לתרגם לאלגוריתמים שיאפרו שיפור ביצועים. 

במסגרת הפרויקט "אלף גיקים" כפי שהגדיר זאת הייבנס, יתאספו ביחד וינתחו את כל מסקנות סיעורי המוחות וכן את כל המידע שהאפליקציה הראשונית תאסוף ממשתמשים וינסו למצוא דרכים לגרום לסמארטפון לשפר את חיינו. במילים אחרות מסביר הייבנס: "המטרה שלנו היא לחבר אנשים אחד אל השני על מנת לתקן את העולם". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן