Forbes Israel Logo

מצוקת דיור? נאס"א עוברת שלב נוסף בדרך ליישוב אנשים בחלל

ביום חמישי בשבוע שעבר כשל ניסיונה הראשון של סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, לנפח את מודול ההרחבה הראשון אי פעם (הקרוי BEAM) של תחנת החלל הבינלאומית. יומיים לאחר מכן, ביום שבת ה-28 במאי, המודול המתרחב נופח במלואו. הדבר מהווה הוכחה משמעותית ליכולותיה של הטכנולוגיה מבית היוצר של חברת Bigelow Aerospace, ששואפת להיות בעסקי בניית שטחי מסחר ואזורי מחייה בחלל.

תהליך הניפוח של המודול | צילום: אתר נאס"א

לפי נאס"א וביגלו, חלק מהסיבות שהובילו לכישלון של יום חמישי היה עניין פשוט של חיכוך. ה-BEAM נארז לקראת המסע לחלל בערך 10 חודשים לפני התכנון המקורי. כמו כן, כוחות החיכוך של הבד של המודול עצמו היו גם הם חזקים יותר ממה שצפו המודלים ההנדסיים במקור.

אולם, במשך כמה שעות ביום שבת, המכשולים הללו נעקפו והמודול עומד כעת מנופח בשלמותו והלחץ בו מווסת.

"מידותיו של המודול הן רק 7 רגל אורך (כ-2.1 מטר) ופחות מ-7.5 רגל קוטר (כ-2.3 מטר), כשהוא במצב ארוז", נאמר מטעם נאס"א בפוסט שפרסמו. "כעת מידותיו של BEAM עומדות על 13 רגל אורך (כ-4 מטר) וכ-10.5 רגל קוטר (כ-3.2 מטר), שיצרו 565 רגל מעוקב של נפח למגורים (כ-16 אלף ליטר). החדר שוקל בערך 3,000 פאונד (כ-1360 ק"ג)".

החלל הנוסף מוצמד אל תחנת החלל כשהוא מנופח בשלמותו | צילום: אתר נאס"א

במהלך השבוע הבא המודול ייבדק בחיפוש אחר דליפות, וחיישנים יסרקו את שלמות המבנה שלו. בערך שבוע לאחר שהמבחנים הללו יושלמו, האסטרונאוט ג'ף ויליאמס יפתח את הצוהר מהתחנה אל המודול ויצוף לתוכו.

BEAM יישאר מחובר לתחנת החלל הבינלאומית במשך שנתיים ויעבור מבחר בחינות, כשגם נאס"א וגם ביגלו מעוניינות לנצל את ההזדמנות הזו לבדיקת ביצועיו בחלל. לאחר שנתיים המודול ינותק מהתחנה ובסופו של דבר יישרף באטמוספירה של כדור הארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.