חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מצמצמים אבל אופטימיים: הבטחון של חברות הסטארט אפ עלה ב-1%

חברות הסטארט אפ האמריקאיות מאמינות כי מצב הכלכלה במדינה ישתפר. על פי מדד הבטחון של קרן מריון קופמן נראה כי 64% מהחברות מאמינות שמצב המשק האמריקאי ישתפר בקרוב. בנוסף, 84% מתוך 1,650 היזמים הפועלים בארה"ב בטוחים בפוטנציאל הרווח של המוצר שהן מפתחים. 

מדד הבטחון של קרן מריון קופמן מהווה אינדיקטור חשוב למצבם של עסקים חדשים בארה"ב. הקרן המעודדת פעילות יזמית על ידי תמיכה בחינוך ובפרויקטים של יזמים ברחבי המדינה, בוחנת מדי שנה את אמונם של היזמים בנוגע לכלכלה האמריקאית. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי הדוח שפרסמה הקרן, מדד הבטחון של חברות יזמי הסטארט אפ עלה ברבעון הראשון של השנה ב-1%. 41% מהיזמים הביעו בטחון מלא בכך שמצב המשק בארה"ב ישתפר ו-25% סבורים כי הכלכלה תשאר יציבה בתקופה הקרובה. עם זאת, אמונם של היזמים בכלכלה ירד ב-2% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. 

עוד עולה מהדוח כי 44% מהסטארט אפים האמריקאים סבורים כי הביקוש במשק יעלה, כאשר רק 5% מהם בטוחים שמדובר בעלייה משמעותית ו-40% מאמינים בעלייה הדרגתית. 

בטוחים בפוטנציאל הרווח | צילום: רויטרס

עם זאת, למרות שנתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה מראים על שיפור במצב שוק העבודה האמריקאי, רק 32% מהיזמים אמרו כי בכוונתם להעסיק עובדים חדשים בשנה הקרובה. מדובר בירידה לעומת 37% שענו על שאלה זו בחיוב ברבעון הראשון ב-2012. 

על פי מדד הקרן, שכרם של עובדי סטארט אפים בארה"ב עלה ברבעון הראשון של השנה, הודות לביקוש גבוה בשוק. בתקופה זו נוצרו 500 אלף משרות חדשות בתחום ברחבי ארה"ב. 11% מהמשרות הללו הם של עובדים זמניים. שיעור העובדים הזמניים בתחום הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2006. 

מגמת העלייה בתחום הסטארט אפים עשויה לשנות בקרוב את האופן בו נמדד שוק התעסוקה האמריקאי. כיום מתבססת הסטטיסטיקה של שיעור התעסוקה על עובדים במשרות מסורתיות, קבועות ובהיקף מלא, הכוללות הטבות סוציאליות. אולם במרבית חברות הסטארט אפ, העובדים הם עצמאיים והם עובדים על בסיס חוזי עבודה משתנים, בתנאים משתנים ולרוב ללא תנאים סוציאליים. 

בשלב זה, הממשל האמריקאי לא מתכנן לשנות את אופן מדידת שיעור התעסוקה. אולם הגידול המתמשך בשוק הסטארט אפים, עלול לשנות את המדיניות הקיימת ואת פני שוק העבודה האמריקאי כולו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן