Forbes Israel Logo

מצרים הודיעה: קיימת הסכמה בין הצדדים להפסקת אש מהשעה 9:00

לאחר שבעה ימים של מבצע, ובזמן שההתקפות על ישראל ועל רצועת עזה לא נפסקות, יצא דיווח דרמטי ממצרים, לפיו תכריז המדינה על הפסקת אש שתצא לפועל היום בשעה 9:00 בבוקר.

עפ"י המתווה, ועפ"י מה שפורסם "ישראל תפסיק את התוקפנות באוויר, בים וביבשה, הפלגים הפלסטיניים יפסיקו את ירי הטילים לכל הטווחים לעבר ישראל ובשעה 9:00 ינצרו הצדדים את הנשק בדרך להשגת הסכם הפסקת אש שיהיה מקובל על שני הצדדים.

גורמים מדיניים בירושלים מאשרים כי מצרים העבירה לישראל מסר לפיו בתשע בבוקר תוכרז הפסקת אש מחייבת לבקשת הזרוע הצבאית של חמאס. הפרטים עדיין אינם ברורים אך בממשל א-סיסי במצרים טוענים כי מדובר בהפסקת אש מחייבת שאחריה ידונו הצדדים בתנאיהם להמשכה.


תקיפה של צה"ל בעזה | צילום: רויטרס

בירושלים בוחנים את ההצעה המצרית והאם חמאס אכן מחוייב להצעה. את השעה הציעה מצרים לאחר שקיבלה לטענתה פנייה מחמאס ביממה האחרונה.בתקופת הפסקת האש, שני הצדדים יצייתו לפעולות הבאות.

המסמך המצרי המלא כולל בקשה למעבר סחורות בגבול מצד אחד ומצד שני החמאס יחדול מכל פעילות, כולל פעולות המנהרות. בשעה 12:00 תיכנס לתוקף הפסקת האש, ותהיינה 12 שעות להתחלת היישום שלה. תוך 48 שעות המשלחות יצטרכו להגיע למצרים.

א. ישראל תחדל מכל פעולות האיבה נגד רצועת עזה דרך יבשה, ים ואוויר, ותתחייב להימנע מביצוע כל פשיטות קרקעיות על עזה ופגיעה באזרחים.

ב. כל הפלגים הפלסטיניים בעזה יחדלו מכל פעולות איבה מרצועת עזה לעבר ישראל דרך היבשה, בים, באוויר ובמחתרת, ויתחייבו להימנע מירי כל סוגי רקטות, ומן ההתקפות על הגבולות או אזרחי מיקוד.

ג. מעברים ייפתחו והמעבר של אנשים וסחורות, דרך מעברי גבול בהנחייתם פעם המצב הבטחוני הופך להיות יציב על הקרקע.

ד. נושאים אחרים, כוללים בעיות אבטחה יידונו עם שני צדדים.

יישום היוזמה:

א. עד ליישום הפסקת אש מלאה בתוך 12 שעות של ההכרזה על היוזמה המצרית וקבלתה ללא תנאי על ידי שני הצדדים.

ב. משלחות בדרג גבוה, משני של ממשלת ישראל והפלגים הפלסטיניים יגיעו לקהיר בתוך 48 שעות על מנת ליישם את היוזמה, על מנת לסיים שיחות להסכם של הפסקת האש ולחדש את צעדי בוני אמון בין שני הצדדים; שיחות תתקיימנה בכל אחד בנפרד (בהתאם להסכמים לאיחוד של דה הסלמה בקהיר ב2012).

ג. שני הצדדים מתחייבים להימנע מלנקוט כל פעולות שנועדו לערער את יישום ההסכמים; מצרים תקבל ערבויות משני הצדדים של את מחויבותם ליישום מה שהוסכם עליו, ותהיה מעקב על ביצועו ולעסוק בכל צד במקרה של כל פעולה שפוגעת ביציבותו.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.