Forbes Israel Logo

מרגיע את הקואליציה: נתניהו מפשיר את חוק מע"מ אפס

פרישת שר הפנים גדעון סער (הליכוד) מתפקידו ופסק הזמן שלקח מהחיים הפוליטיים מביאים לתזוזה חיובית בנוגע להליכי אישור חוק 0% מע"מ.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), צפוי לכנס בשבוע הבא, ככל הנראה ביום שלישי, את הוועדה לדיון בהצעת החוק. הדיון בוועדה ייערך לאחר שוועדת הכספים כבר דנה בחוק ואישרה אותו, למרות ההסתייגויות של הסיעות החרדיות. ואולם האישור בוצע בהליך המצריך את אישור ועדת הכנסת.

עד כה טען יו"ר הוועדה לוין כי אינו יכול לקדם את החוק בגלל אי ההסכמות הנוגעות לתקציב המדינה ובגלל העלות הגבוהה של יישום החוק, שעלולה להכביד על התקציב. אם החוק יאושר בשבוע הבא בוועדת הכנסת, הוא יובא לאישור מחודש של ועדת הכספים – ואז להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.


פרישתו מביאה לתזוזה חיובית בחוק. גדעון סער | צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ביקש לזמן לדיון בוועדה גם את שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כדי שיפיג את סימני השאלה בנוגע לעלות היישום של החוק. נראה כי בניגוד לעמדתו הלוחמנית בימים האחרונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אין לו כעת עניין להתעמת עם שר האוצר.

בעקבות פרישת סער והזעזוע הפוליטי המתלווה אליו, הוא יעדיף לסגור את פרשת המע"מ על הדיור, ולפתור את המחלוקות הנוגעות לתקציב 2015 .ההנחה היא שאת מחיר קידום הדיונים על תקציב 2015 ישלם בסופו של דבר משרד הביטחון.

בתוך כך מנסה לפיד להוריד את מפלס המתיחות עם נתניהו. בפתח ישיבת סיעת יש עתיד אתמול אמר שר האוצר: "פנינו אינם למשבר. אני לא חושב שבחירות זה דבר טוב למדינת ישראל בעת הזאת".

לפיד אמר את הדברים על רקע איומים חוזרים ונשנים שלו ושל בכירים במפלגתו, כי יפרקו את הממשלה אם יועלו מסים, ובעקבות החלטת ראש הממשלה להקפיא את חוק מע"מ 0%.

"אני חושב שהסיטואציה הפוליטית של הימים האחרונים, וגם של 24 השעות האחרונות, דווקא מחייבת אותנו לאחריות וליציבות – ולזה שהממשלה תמשיך לתפקד למען אזרחיה", אמר שר האוצר.

לפיד התייחס גם לתקציב הביטחון, עניין שבו יש חילוקי דעות בינו ובין ראש הממשלה ושר הביטחון: "נוסיף לתקציב הביטחון כספים לטיפול במנהרות ולאיום הפצמ"רים, וכן ל'מעילי רוח', כדי להגן על החיילים שלנו. אבל אנחנו צריכים גם חינוך, בריאות ורווחה. לא נעלה מסים – אלה הקווים האדומים שלנו.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.