Forbes Israel Logo

משה כחלון: "אני לא קוסם ולא יכול להוריד את מחירי הדירות"

"אני לא קוסם ולא הולך להוריד את מחירי הדירות" – כך אמר היום שר התקשורת והרווחה לשעבר והיו"ר המיועד של מנהל מקרקעי ישראל, משה כחלון, בכנס לשכת עורכי הדין באילת. עוד השתתפו בפאנל "כלכלה עקלקלה" יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופסור שמואל האוזר, עו"ד רם כספי ועוד.

"צריך להכריז על מצב חירום בענף הנדל"ן", המשיך כחלון. "אני לא קוסם. צריך לבצע רפורמות אבל גם לשמור על איזון כדי שענף הנדל"ן לא יתמוטט. צריך לקחת רפורמה אחת ולעבוד עליה, אי אפשר לעשות כמה רפורמות במקביל. כחלון: "אני לא קוסם, לא אוריד את מחירי הדירות"".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

משה כחלון | צילום: מרק ישראל סלם

"רק שיווק קרקעות של מינהל מקרקעי ישראל לא יעזור", הסביר כחלון. "החקיקה צריכה לכלול הפקעת סמכויות מהשלטון המקומי לצורך תכנון וקידום של פרויקטים. גם במדינות אחרות חוקקו חוקים קיצוניים כשהיה צריך".

"אני חושב שהממשלה הקודמת הייתה נדיבה מדי", הוסיף כחלון. "התחייבנו למורים, לרופאים, לשוטרים ולפנסיות, ובסוף מועד התשלום הגיע. הכסף לא התאדה, הוא נמצא במשכורות של עובדי המדינה". 

אז מה עושים? "לא צריך לחשוש מהעימות", ניסה כחלון להרגיע. "אופק רגולטורי זה דבר חשוב אבל צריך לתקן כשלים אם זה לטובת הציבור, שדורש שקיפות". כלון התייחס גם לבנקים: "קשה לסבול משכורות של מנכ"ל בנק כלקוחות מקבלים ריבית נמוכה, ומשלמים עמלות גבוהות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.