Forbes Israel Logo

משחזר את ההיסטוריה: הכירו את “סטודיו אז” של שי אברהמי

מילדות נהג שי אברהמי להתבונן על רהיטים ולחשוב על ההיסטוריה שמאחוריהם. בבית המלאכה שלו הוא כבר יותר מ-25 שנה משחזר, משפץ ומשקם רהיטים עתיקים

מאז ומתמיד שי אברהמי הוקסם מרהיטים עתיקים. מגיל צעיר אהב להתבונן בהם ולנסות לפענח את הדרך בה הם יוצרו ומהי ההיסטוריה שלהם. כל אלו, הובילו אותו להפוך לשוליה בבית מלאכה לשחזור רהיטים עתיקים ואף לנסוע לסקוטלנד ולעסוק בתחום.

אברהמי. "הרהיט המקורי, זה שנוצר באהבה". צילום: דני לרנר


משחזר ארצה, פתח בית מלאכה משלו. מאז, כבר מעל 25 שנים אברהמי משפץ, מחדש ומשקם רהיטים. "תהליך של שיקום ושחזור רהיטים מרתק ולא פעם מרגש מאוד", מספר אברהמי. "הרהיטים מגיעים עם פגיעות שונות ובמצב תחזוקה שונה. הטיפול הנכון מוליד מתוכם את הרהיט המקורי, זה שנוצר באהבה".

"יש שולחנות עליהם נכתבה היסטוריה, יש רהיטים שצופנים סודות", אומר אברהמי, שעבורו זו הזדמנות נפלאה ללמוד בכל יום מחדש על סגנונות שונים וטכניקות ייצור ועבודה שונות כדי להעניק ללקוח את התוצר הטוב ביותר, כזה שלא תדעו שעבר טיפול קפדני.

אברהמי בבית המלאכה שלו. צילום: דני לרנר


בעידן שבו אנחנו קונים בזול וזורקים מהר הלקוחות של אברהמי הם דווקא אלו הקשורים לרהיטים שלהם ובדרך כלל כאלו שעברו מדור אל דור או מחזיקים ברהיט סנטימנטלי, כזה ששווה לתקן.

הכותבת הינה מייסדת מיזם הסיורים החברתי "בעקבות המקצועות שנעלמים מן העולם" שמציע סיורים לעולמם של בעלי המלאכה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.