חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

משחק זכרון: צפו במשחק המחשב שעוזר להתמודד עם אובדן זכרון

אן לינזלי מעולם לא הייתה חובבת טכנולוגיה. היא לא אוהבת מחשבים, ובטח שלא משחקי וידיאו. "הנכד שלי ניסה ללמד אותי פעם, ולא הבנתי כלום. הוא חושב שאני מקרה אבוד", היא מספרת.  

לפני מספר שנים היא שמה לב כי החלה לאבד חלק מהחדות המנטלית שלה, לשכוח דברים ולאבד מיקוד בקלות. "דיברתי עם חברי והסתבר שכולנו חווים דברים מהסוג הזה", היא אומרת.

לפי אדם גזאלי, פרופסור למדעי המוח מאוניברסיטת UCFS בפלורידה, אן וחבריה חווים סימפטומים התואמים מוח מזדקן "אנחנו יודעים שזה קשור לבעיות תקשורת בין החלק הקדמי של המוח (קליפת המוח הקדם מצחית), שהוא מרכז השליטה על הפעילות הקוגניטיבית, לבין חלקים אחרים במוח", מסביר גזאלי.

תקווה למבוגרים. משחקי מחשב | צילום: רויטרס

יחד עם זאת, טוען גזאלי שהדעיכה יכולה להיות הפיכה, והמפתח הוא משחק וידיאו. הוא פיתח משחק שמאלץ את המוח לבצע מספר פעולות בו זמנית. השחקן משתמש בג'וייסטיק על מנת להשאיר כלי רכב על מסלול הנהיגה ותוך כדי, עליו ללחוץ על בשלט המשחק על צורות שונות המופיעות על המסך.

גזאלי טוען שכל המתנדבים שבחנו את המשחק, הראו שיפור ניכר בזריזות המנטלית. "אנחנו מקליטים את הפעילות המוחית תוך כדי משחק ומוצאים שבכל פעם שמופיעה צורה על המסך, תוך כדי הנהיגה, יש קפיצה של פעילות מוחית מאזור קליפת המוח הקדם מצחית. לפני האימון באמצעות המשחק, הסיגנל הזה משמעותי יותר אצל צעירים מאשר אצל מבוגרים, אך לאחר האימון, עוצמת הסיגנל זהה לזו שנמדדת אצל צעירים", אומר גזאלי.

עבור אן המחקר הזה הגיע בדיוק בזמן, על אף שהיא אומרת שהיא עדיין לא אוהבת מחשבים. "אני חושבת שטכנולוגיה היא חרב פיפיות, אבל אם היא יכולה לעשות טוב, אנו נדרוש אותה. "זו לא רק תקווה, זו ממש דרישה", היא מסכמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן