Forbes Israel Logo

משנים כיוון: החיפושים אחר המטוס המלזי הוזזו כ-1,100 ק"מ צפונה

הרשויות באוסטרליה אמרו היום (ו') כי הן נטשו את אזור החיפוש הקודם באוקיינוס ההודי אחר טיסה MH-370, שנעלמה לפני 21 יום, לטובת אזור חיפוש חדש כ-1,100 קילומטרים צפונה מהשטח בו נערכו החיפושים עד כה, דרומית מערבית לעיר פרת'. גודל השטח החדש כ-200,000 קמ"ר, והוא נמצא קרוב יותר ליבשה ומתאפיין במזג אוויר ומים סוערים פחות מאזור החיפוש הקודם.

"המשכנו הלאה מאזורי החיפוש הללו על בסיס המידע האמין החדש ביותר", אמר ג'ון יאנג, מנכ"ל חטיבת החירום של הרשות האוסטרלית לבטיחות ימית. יאנג הוסיף כי המידע החדש, המתבסס על כך שהמטוס נע במהירות גבוהה יותר אך יציבה מכפי שחשבו בתחילה, רומז כי טיסה MH-370 לא הספיקה להגיע לאזור החיפוש הקודם.

המידע החדש, שצוותי החיפוש רואים בו כאמין ביותר באשר להיכן עשויים להימצא שברי המטוס, מצביע על כך שהבואינג שנעלם "השתמש ביותר דלק ולכן המרחק שהספיק לעבור באוקיינוס ההודי קצר יותר. המידע שיש לנו כעת הוא האמין ביותר עד כה לגבי האזור בו התרסק המטוס במים, ועל כן האזור בו הכי סביר למצוא שרידים של כלי הטיס", אמרו באוסטרליה. ארבעה מטוסים כבר נמצאים כעת מעל אזור החיפוש החדש, כאשר שישה כלי טיס נוספים צפויים להצטרף למאמצים במהלך היום. שש ספינות גם כן עושות את דרכן כדי לסייע בחיפושים.

ממשיכים לחפש | צילום: רויטרס

החיפוש המחודש אחר טיסה MH-370 בדרום האוקיינוס ההודי מגיע יממה לאחר שיפן ותאילנד הודיעו כי שלחו תמונות לוויין חדשות, המראות מאות עצמים שונים שעשויים להיות שברי מטוס בלב ים, לרשויות במלזיה. התמונות שהעבירה תאילנד ואשר צולמו לפני ארבעה ימים, מראות 300 עצמים בגדלים שונים, הנעים בין 2-15 מ'.

אתמול הקשו תנאי מזג האוויר הקשים על צוותי החיפוש לבצע את משימתם באוקיאנוס ההודי ולנסות לאתר ולמשות מהמים עצמים, שזוהו על ידי תמונות לווין, כשרידים אפשריים למטוס הבואינג 777 של מלזיה אירליינס, שנעלם עם 239 נוסעים ואנשי צוות לפני כמעט שלושה שבועות.


לכתבה באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.