חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

משפטי אולמרט: החל הערעור בבית המשפט העליון בפרשות ראשונטורס וטלנסקי

בית המשפט העליון, בראשות הנשיא אשר גרוניס ובהרכב של חמישה שופטים, החל לשמוע הבוקר (ג') את ערעור המדינה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

הערעור שהוגש בנובמבר תוקף את הזיכויים של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. הפרקליטות תנסה לשכנע את שופטי העליון להרשיע את אולמרט בפרשות החמורות יותר. היא גם דורשת עונש חמור יותר על ההרשעה בפרשת מרכז ההשקעות ודורשת כי אולמרט יקבל עבודות שירות, אחרי שנענש רק במאסר על תנאי ובקנס של 75 אלף שקלים.

בית המשפט עשוי לפסוק לטובת הפרקליטות אם ירגיש שהתיק יהיה "גדול מדי מכדי להיכשל" ושהפסד עלול לפגוע במלחמתה של המדינה בשחיתות. לדיון יהיו השלכות על המשך הקריירה הפוליטית של אולמרט.

ראש הממשלה לשעבר יוכל לשים מאחוריו את פרשות ראשונטורס וטלנסקי אם הזיכויים שלו יוותרו על כנם והעליון לא יקבע ממצאים לגבי הסעיף היחיד שכן הורשע בו – הפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. לפוליטיקה הוא יוכל לחזור, אם ייצא נקי גם מפרשת הולילנד שעדיין נמצאת בהליכים משפטיים.

בפרשת טלנסקי, בית המשפט המחוזי זיכה את אולמרט על כך שלא דיווח על כספים שקיבל מטלנסקי למבקר המדינה וקבע כי ראש הממשלה לשעבר שכח לעשות את חובתו. ביהמ"ש קבע אז כי לא ניתן לכן לכנות זאת כפעילות אקטיבית, אשר גוררת הרשעה. בערעור טוענת המדינה כי אי דיווח בכל כך הרבה מקרים, ובסכומים גדולים, מספיקה בשביל הרשעה.

המדינה גם טוענת כי בפרשת ראשונטורס בית המשפט המחוזי הסכים עם עמדת התביעה כי לא יכול להיות ספק סביר לגבי העובדה שאולמרט ידע על הרישום הכפול בטיסותיו, אבל טענה שבית המשפט דרש ממנה סטנדרטים כפולים.

"בית המשפט המחוזי קבע שאם אין הוכחות במאה אחוז, לא ניתן להסיק מסקנות משלל העובדות שמראות את מעשיו החשודים של אולמרט", אמרה היום נציגת התביעה בעליון והוסיפה, "המחוזי סירב לשרטט קווים בין העובדות למסקנות המשפטיות".

בפרשת מרכז ההשקעות אולמרט הורשע כי קיבל החלטות שסייעו למקורביו למרות ניגוד אינטרסים, אבל בית המשפט סירב לתת לו עבודות שירות וציין כי הדחתו ממשרת ראש הממשלה והדיון המשפטי הארוך בן ארבע השנים אפשרו הקלה בעונש.

הפרקליטות גם מערערת על זיכוייה של שולה זקן, מזכירתו של אולמרט, בפרשת ראשונטורס וביקשה כי תקבל עונש חמור יותר על הרשעותיה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן