Forbes Israel Logo

משפט אפל סמסונג: עד מומחה מטעם אפל קבע – "סמסונג חיקתה העיצוב"

סמסונג נסתה לפטור את קביעתו של עד מומחה מטעם אפל שקולקציית הטלפונים שלה חיקתה את העיצוב המובהק של האייפונים של אפל, בהמשך למשפט התביעה המתוקשר על הפרת הפטנטים בין שתי החברות. העד, פיטר ברסלר, העיד אתמול בבימ"ש מחוזי כי רבים מן הטלפונים של סמסונג היו העתקה של המעטפת האייפונית המוּכֶּרֶת וחיזק את טענות אפל כי סמסונג הפרה את הפטנטים של משווקת האייפונים הקליפורנית.

ברסלר הוא מייסד חברת עיצוב המוצר ברסלרגרופ, וגם פרופסור חבר באוניברסיטת פנסילבניה. עדותו של ברסלר מגיעה אחרי עדות ממנהלי מפתח באפל בשבוע שעבר, שסיפקו הצצה נדירה אל תוך המנגנון הפנימי של יצרנית ה"מאק", השומרת על חשאיותה בד"כ.

המעצב התעשייתי קבע כי העיצוב של הגלקסי S 4G מפר צמד פטנטים של אפל. כמו האייפון, המכשיר הזה הוא בעל חזית מלבנית, הוא שקוף, הוא שחור, יש לו תצוגה ממורכזת על פני הטלפון וחריץ פומית מעויין. ברסלר השווה גם את הפטנטים העיצוביים של אפל עבור קדמת המכשיר לפטנט ישן יותר שסמסונג טוענת כי הוא "פרסום קודם", וקבע כי ישנם מספר הבדלים בין הפטנטים. 

מול כחצי תריסר גרסאות של מכשירי סמסונג גלקסי מולו, ברסלר טען כי כולם מפירים את הפטנט של אפל על המראה של פני הטלפונים שלה. ברסלר קבע גם כי הדלקסי טאב והגלקסי נוט מפירים את הפטנטים העיצוביים של אפל על האייפד. ההבדל הגדול ביותר: הצבעים על גב הטאבלטים שונים, אמר ברסלר.

בחקירה הנגדית ניסתה סמסונג לנער את טענותיו של ברסלר, והצבעיה על הבדלים בין העיצוב של אפל לבין העיצוב של סמסונג. ההבדלים כללו לוח מורם בחלק מהדגמים, והבדלים בין הרדיוסים של הפינות המעוגלות בטלפונים שלה מול אלה של אפל. עורך הדין של סמסונג גם השליך כמה פטנטים עיצוביים ישנים לעברו של ברסלר, והוביל אותו לאורך הדימיון שבינם לבין הפטנט העיצובי של אפל: הם מלבניים, לכולם יש מסכים גדולים, לחלקם יש אוזניות מעויינות, יש להם גבולות צידיים צרים, ורחבים יותר מעל ומתחת למסך.

ברסלר נקט עמדה לגבי הגישה: "זה ניתוח לא נכון", הוא אומר. קביעתו: הרושם המכללי שהצרכנים מקבלים מהמכשירים נותר בעיקרו אותו דבר.

בסיבוב הבא: אפל מביאה את סוזן קיר, האיקונוגרפית לשעבר מטעמה שעזרה להקים את ממשק המקינטוש המקורי, ובפיה טיעון דומה מצד התוכנה: האייפונים מייצגים פיתרון ייחודי לבעיה של בניית ממשק משתמש לסמארטפון – ממשק שסמסונג חיקתה בדייקנות.

בפרק הקודם: אפל חושפת – אפילו לג'ובס היו ספקות לגבי האייפון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.