Forbes Israel Logo

משקפיים? צמידים? הכירו את הגאדג'ט החדש של אפל – אוזניות חכמות

אפל קיבלה אישור לפטנט נוסף בתחום המכשור הרפואי והניטור הגופני, המעוניין להתמקד באלמנט חדש: אוזניות. על פי הפטנט, במקום להשתמש בצמידים או שעונים חכמים, כל מה שהמשתמשים יצטרכו על מנת למדוד את הדופק שלהם, הוא להאזין למוזיקה באוזניות בעת האימון.

העתיד הוא באוזניים

על פי הדיווח המגיע מ-AppleInsider, הפטנט המדובר הוגש על ידי אפל כבר ב-2008 ותיאר מערכת לניטור פעילויות ספורטיביות במגוון סוגי אוזניות. כלומר, לא רק שאפשר להגיד כי אפל "חזתה את הנולד" וידעה שתחום הניטור יהיה אחד מהמבוקשים בעתיד, היא רצתה לעשות את זה בצורה נוחה ואינטואיטיבית. בניגוד לחברות הקיימות כיום בשוק המתמקדות בצמידים, אביזרים חיצוניים נפרדים או אפילו ביגוד לביש, החזון של אפל היה לשלב את המערכת באחד מהמוצרים בהם אנו משתמשים על בסיס יום יומי ביחד עם מכשיר הסמארטפון שלנו – אוזניות.

בתיאור הפטנט מפרטת החברה כיצד היא מעוניינת לשלב מערכת ניטור עם סוגים שונים של אוזניות (Earbuds או Headsets) מבית אפל, הכוללים גם עיצוב של אוזניות On Ear ולא רק כאלה הנכנסות אל האוזן עצמה. בכל הנוגע למערכת, היא תכלול חיישנים מובנים שיהיו מסוגלים לזהות את קצב הלב של המשתמש, טמפרטורת הגוף שלו, כמות הזיעה שלו ואף תכלול מד תאוצה לצד חיישנים נוספים, שיאפשרו לעקוב אחר תנועתו ומידת הפעילות הגופנית שלו.

התייחסות נוספת ומעניינת בפטנט המדובר היא לחיישן "פסיכולוגי". ככל הנראה, בדומה לצמיד ה-W/Me שהצליח לתפוס כותרות בזכות התמקדות בתחום ניטור שונה מהרגיל, שנועד להרגיע את המשתמשים. בדומה אליו, מסתמן כי אפל מעוניינת להציע למשתמשים לא רק מידע אודות הכושר הגופני שלהם, אלא גם אודות הכושר הנפשי שלהם, ככל הנראה במטרה לעזור להם להרגע כשקצב הלב גבוה מידי לצד אפשרויות נוספות ומגוונות.

המידע שיקלט על ידי המערכת יועבר אל מכשיר הסמארטפון של המשתמשים באמצעות חיבור הכבל של האוזניות, או לחילופין באמצעות טכנולוגיית בלוטות' שתעבוד ברקע בזמן שהמשתמש ימשיך להאזין למוזיקה האהובה עליו. המערכת אף מפרטת שהודות לחיישנים השונים שעתידה לכלול, יוכלו המשתמשים לשלוט על המוזיקה ועוצמת השמע באמצעות מחוות ראש, כגון תנועה קדימה או אחורה להעברת שירים.

כמובן שעל מנת למנוע מחוות לא רצוניות בעת אימון, סביר להניח שאפל תטמיע מנגנון שידרוש מהמשתמש להפעיל ידנית את האופציה או לבצע פעולה מקדימה לפני כן. עם זאת, כרגע מדובר בהשערה בלבד, שכן פרט זה לא הוזכר בפירוט הפטנט. למעשה, אפל אפילו לא ציינה כיצד מעוניינת ליישם את המערכת המדוברת – האם בתוך האוזניה עצמה באמצעות הוספת רכיבים שיגעו בעור המשתמש, או באמצעות רכיב חיצוני המגשר בין האוזניות למכשיר האייפון.

מקור: צילום מסך

מה עם השעון החכם?

נדמה כי בתקופה האחרונה כל הכותרות מתמקדות בשעון החכם של אפל, כאשר הדיווחים האחרונים מאמינים כי החברה מתכננת להשיק אותו כבר במהלך החודשים הקרובים. כמובן שלא ידוע מה בדיוק יכלול מבחינה פונקציונליות, אך סביר להניח שהחברה אינה עובדת על פיתוח שני מוצרים כה משמעותיים ומסובכים במקביל.

בנוסף, חשוב לזכור כי הפטנט הנוכחי הוגש בתקופה שבה מחשוב לביש בכלל ואמצעי ניטור גופני בפרט היו בתחילת דרכם, כאשר מעט מאוד חברות הציעו רכיבים נוחים וקטנים שיכלו לנטר רק חלק מהאלמנטים אותם ציינה אפל בפטנט הנוכחי. כיום מדובר על מוצר הרבה יותר ריאלי שניתן לייצור, בזכות התפתחות הטכנולוגיה, החיישנים והמשתמשים.

אנו חייבים להודות שהקונספט של שימוש באוזניות כמכשיר ניטור נשמע הרבה יותר הגיוני, וייתכן שאף יעזור לחברה להגיע לקהל רחב יותר של משתמשים שלא יתבקשו לרכוש או להתרגל אל חומרה חדשה, אלא להשתמש באחד מהמוצרים השכיחים ביותר כיום.

אך בשורה התחתונה, אישור הפטנט הנוכחי אינו אומר שאפל עובדת על פיתוח או ייצור של מוצר שכזה, לפחות לא בשלב זה. בינתיים, נחכה להשקה הרשמית של השעון החכם של החברה על מנת לראות מה בדיוק תכננה עבורנו, בתקווה שבעתיד הקרוב נוכל לנטר את הפעילות הגופנית שלנו בצורה חלקה, ללא תוספות מיותרות בעת האימון.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מיקרוסופט משיקה את OneDrive, מציעה 100GB לנרשמים הראשונים

הודלף: מכשיר הדגל החדש של HTC נחשף בתמונות ראשונות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.