Forbes Israel Logo

משרד האוצר יעמיד ערבות על סך מיליארד שקל לחברת החשמל

במשרד האוצר הודיעו היום כי בהתאם להתחייבות המשרד כלפי חברת חשמל, יעמיד המשרד ערבות מיידית על סך מיליארד שקל על מנת לאפשר לחברה להיחלץ מהמשבר התזרימי אליו נקלעה בעקבות הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים.

נוכח הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים, אשר חייב רכישת דלקים יקרים יותר, החליטו משרד האוצר יחד עם רשות החשמל ובהסכמת חברת החשמל לפרוס את עליית התעריף לצרכן, בכדי להימנע מעלייה חדה של עשרות אחוזים במחירי החשמל לאזרחים.

כחלק מההסכמות, התחייב משרד האוצר לסייע לחברה במתן פתרונות מימוניים בשל עודף עלות רכישת הדלקים. בשל כך, החליט היום משרד האוצר להעמיד ערבות על סך מיליארד שקלים (חצי מיליארד שקל בשל התחייבות קודמת, וחצי מיליארד שקל לפתרון מיידי למשבר התזרימי).

שר האוצר שטייניץ. מסיעיע לחברת החשמל | צילום: מרק ישראל סלם

לדברי משרד האוצר הוא פועל מול חברת חשמל בשני מישורים נפרדים: הראשון, טיפול מיידי בבעיית תזרים המזומנים של החברה; והשני, המשך קידום הרפורמה בחברת החשמל ושינויים מבניים נדרשים.

בד בבד, עוקב משרד האוצר אחר טיפול הדירקטוריון בתקלה בהכנת תחזית תזרים המזומנים. בנוסף, משרד האוצר מצפה מדירקטוריון ומהנהלת חברת חשמל לנקוט בצעדים מבניים הכרחיים שישפרו את מצב הנזילות של החברה ולהמשיך בביצוע צעדים מיידים נוספים מעבר לאלה שכבר ננקטו עד כה, בהם החלטת הדירקטוריון לקדם מכירת נכסים ולהגדיל את כרית הביטחון על מנת לחזק את היציבות הפיננסית של החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.