Forbes Israel Logo

משרד השיכון: "זינוק ברכישות בפריפריה ובירושלים"

במשרד השיכון טוענים להצלחה גדולה ולזינוק ברכישת דירות חדשות בפריפריה ובירושלים, לקראת סיומם של מבצעי ההטבות של משרד השיכון ומשרד האוצר.

על פי הנתונים שפרסם המשרד מאפריל 2013 יותר מהוכפל היקף המימוש החודשי של ההטבות לפריפריה והגיע ל-80 עסקות בממוצע חודשי, לעומת 30 עסקות בקירוב עד אז. נתונים עדכניים, עד סוף אוגוסט, מלמדים לדברי המשרד על כך שבמסגרת ההטבות לפריפריה בוצעו בסך הכול 974 עסקות. בשנת 2013 בוצעו עד כה 478 עסקות, כאשר בשנת 2012 כולה בוצעו 428 עסקות ובחודשים אוגוסט-דצמבר 2011 בוצעו 68 עסקות.

היישובים שבהם מומשה ההטבה בהיקף הבולט ביותר הם לדברי משרד השיכון נהריה (191), נתיבות (138), דימונה (94), שדרות (88), עכו (77), כרמיאל (73), טבריה (71) ומגדל העמק (61). במשרד צופים כי לאור תחילת מתן היתרי בנייה בחריש בהיקף של מאות יחידות דיור צפוי מימוש משמעותי נוסף עד סיום המבצע.


צילום: אהוד כהנים

מבצע ההטבות בפריפריה החל ברבעון השלישי של 2011 ומקנה הטבות ומענקים בגובה של עד כ-100 אלף שקל בממוצע ב-29 ישובים בפריפריה. התכנית כוללת מענק של 60 אלף שקל לזוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה בפריפריה ועוד החזר סבסוד פיתוח של עד כ-40 אלף שקל לדירה.

ההטבות ניתנות לרוכשי דירתם הראשונה שהיא דירה חדשה בבנייה רוויה בישובים אלה. זאת, כדי לעודד הגירה חיובית והשארת אוכלוסייה צעירה.

עוד טוענים במשרד כי המענקים וההטבות תרמו לגידול ניכר בהתחלות הבנייה בפריפריה והביאו קרוב ל-1,000 משפחות של זוגות צעירים וחסרי דירה לעבור לישובי הפריפריה או לרכוש דירה במקום בו גדלו. 

צילום: מרק ישראל סלם

זינוק במכירות בירושלים בעקבות "מענק ירושלים"

בעקבות הפעלתו של מענק ירושלים ב-5 במאי השנה, העומד על כ-100 אלף שקל לרוכשי דירה ראשונה בעיר, זינקו לדברי משרד השיכון המכירות של דירות חדשות בירושלים בשליש השני של השנה ב-140% לעומת השליש הקודם (מדובר על דירות בבנייה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון בלבד – בנייה על קרקעות מדינה ששיווק משרד הבינוי והשיכון, בנפרד או במשותף עם רשות מקרקעי ישראל).

מבצע הסיוע לרכישת דירות חדשות בירושלים חל על חוזי רכישה שייחתמו עד סוף אוקטובר 2013. עם סיומו צפויה התמתנות בביקוש לדירות חדשות למגורים בעיר. עד לסיומו, יחול המבצע על רוכשי דירה ראשונה מקבלן בגובה של עד 1.8 מיליון שקל (כולל מע"מ).

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר כי "הנתונים מוכיחים את היעילות של מבצעי ההטבות הממשלתיים המעודדים רכישת דירה בפריפריה ולחזק את הנגב והגליל. ההטבות אפשרו לצעירים לרכוש דירה במחירים סבירים ולזכות באיכות חיים גבוהה בדירה חדשה בהישג יד. לצד הפעילות המוגברת למציאת פתרונות דיור והגדלת ההיצע באזורי הביקוש, אנחנו מחויבים לצעדים שיעודדו אכלוס, רכישת דירות ושיווקים בכל רחבי הארץ. כך עשינו ונמשיך לעשות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.