Forbes Israel Logo

משרד התקשורת שוקל רגולציה על שידורי הטלוויזיה באינטרנט

כשבוע לאחר הודעתה של חברת פרטנר על כניסה לשוק הטלוויזיה, כינסה היום ועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא התחרות בענף. הדיון התמקד בבחינת האפשרות להגברת התחרותיות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית באמצעות האינטרנט. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שאמה-הכהן, אמר כי "צריך להגביר את התחרות תוך מציאת האיזונים המתאימים לטובת כל השחקנים בענף".

הדיון בוועדת הכלכלה התקיים בעקבות פרסום חבילת הטלויזיה החדשה של חברת פרטנר בסכום של 80-90 שקל לחודש. לדברי שאמה-הכהן, מדובר בחבילה אטרקטיבית אך יש לבחון האם המוצר ראוי ואילו חסמים רגולטורים עומדים בפניו. 

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר כי התחרות בשוק הטלוויזיה היא תוצאה ישירה של התחרות בסלולר. לדבריו, המשרד מכין את השוק הסיטונאי הסלולרי על מנת לאפשר לשחקנים החדשים בענף לפעול בו בתנאים שווים.

כחלק מהרפורמה המתגבשת בשוק הסיטונאי, מוגדר הסכם הגיגות כפתרון ביניים. על פי הסכם זה, יכולות חברות, המעוניינות להציע חבילת צפייה בטלויזיה באמצעות האינטרנט, להשתמש בתשתיות של בזק והוט תמורת תשלום. לטענת מנהל אגף התוכן בפרטנר, שי גיסין, מדובר בחסם משמעותי העומד בפני החברה, שכן, אם פרטנר תרצה להעביר את השידורים בעזרת התשתית הקווית של החברות הוותיקות בשוק, היא תצטרך לשלם להן יותר מ-100 שקלים בחודש ללקוח.


כתשובה לטענה זו, אמר בר טל כי משרד התקשורת בוחן בימים אלה צמצום של הסכם הגיגות או ביטולו. כמו כן הוא ציין כי נשקלת האפשרות להטיל רגולציה על יוזמות לשידור טלוויזיה על גבי האינטרנט וכן אפשרות להפחית רגולציה על השחקנים הקיימים. סמנכ"ל הרגולציה בהוט, עו"ד יורם מוקדי, הביע תמיכה בדברי בר טל והוסיף כי כל רגולציה שתוסר תתורגם להוזלה לצרכנים. 

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.