Forbes Israel Logo

מתנגחים בזירה החברתית: ישראל וחמאס בחילופי ציוצים בטוויטר

ידוע לכל, שהיחסים בין ישראל לחמאס לא חמים במיוחד (או שמא חמים מידי… תלוי איך מסתכלים על זה). באופן פורמלי, צה"ל וארגון החמאס לא מתקשרים האחד עם השני, אך לפני מספר ימים התרחשה בטוויטר אינטראקציה נדירה בין שני גורמים בשני הצדדים – חשבון הטוויטר הרשמי של גדוד עז-אדין-אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס ופיטר לרנר, דובר צה"ל למדיה הבינלאומית. שני הגורמים, חשוב לציין, אף תייגו אחד את השני בציוצים שהעלו לרשת המיקרובלוגינג.

הכל החל כאשר לרנר צייץ בהמשך לפעולת צה"ל האחרונה נגד מוחמד אסי, אשר תכנן את הפיגוע ב-2012, במהלכו מחבל הטמין פצצה באוטובוס בתל אביב וגרם לפציעתם של 29 אנשים. מוחמד אסי נהרג בחילופי אש באותו הבוקר, ועל פי לרנר התחבא במקומות שונים על מנת למנוע את זיהויו. לרנר צייץ כי "טרורוסטים צריכים לדעת שאין לחמוק מיכולות מודיעיניות נרחבות והיכולות המבצעיות של צה"ל".

הוא חיזק את עמדתו וצייץ, "צה"ל ימשיך לחפש אחר אלו שינסו להתנגד לנו ולערער את דרך החיים שלנו". הציוץ האחרון כנראה משך את תשומת ליבם של בכירי הדוברות של ארגון החמאס. בתגובה לציוץ, חשבון הטוויטר הרשמי של הזרוע הצבאית של החמאס, Alqassam Brigades, צייץ לרנר: אל קסאם ימשיך בדרך של מאבק קדוש והתנגדות עד לשחרור כל פלסטין". לרנר לא נשאר חייב, וצייץ בתגובה: "ישראל כאן בכדי להישאר, צה"ל ימשיך לרדוף את מחוללי הטרור". לרנר הוסיף את ההאשתאג "טרור לא משתלם".

צילום מסך

השיחה נמשכה עוד מספר ציוצים, כאשר חמאס צייץ בחזרה: "המשימה שלנו היא להחזיר את המדינה הכבושה שלנו, בכל מחיר". לרנר צייץ בתגובה: "המשימה שלנו היא לשמור על חיי אדם, על כל חיי האדם". לאחר מכן, החמאס צייץ: "המשימה שלכם היא לקבור את הילדים הפלסטינים מתחת להריסות של הבתים שלהם", כאשר הוא מצרף תמונה מזעזעת למדי לציוץ, בכדי לחזק את עמדתו. לאחר הציוץ הזה, לרנר הפסיק להגיב לחמאס, אך אל השיחה נכנס גורם חיצוני, InvestigativeProject, וצייץ לחמאס: "המשימה שלכם היא להבטיח שלא יהיה לעולם שלום בין הישראלים לפלסטינים".

מדובר למעשה בפעם הראשונה בה גורם ישראלי וגורם מהחמאס מתקשרים ביניהם באופן פורמלי ופומבי, גם אם מדובר בדיאלוג עויין. נכון לעכשיו, בדרך כלל הציוצים של חמאס מתייגים את חשבון הטוויטר של צה"ל, אך אינם זוכים לתגובה רשמית בשל הנתק בין הגורמים.

לרנר סיפר לאחר מכן בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התקשורת עם החמאס באמצעות טוויטר אפשרה לעוקבים שלהם לראות טיעונים משני הצדדים "הודות לנפלאות המדיה החברתית, ניתן להתחבר בכזו קלות" סיפר לרנר. "הם תייגו אותי ראשונים ואני הגבתי". האם השימוש ברשתות חברתיות עבור דיאלוג בין שני הגורמים מזיקה או מועילה לכל אחד מהם? את זה קשה לדעת.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

החל משישי הקרוב: קנס בגובה 50,000 שקל לאתרים בלתי נגישים

Qlika הישראלית מגייסת 1.7 מיליון דולר

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.