Forbes Israel Logo

מתקשים לבצע פעולות במקביל? כדאי שתשחקו יותר בפלייסטיישן

בעולם אידאלי, מקומות העבודה שלנו לא ידרשו מאיתנו לבצע מספר משימות במקביל. נוכל להתמקד כל פעם בדבר אחד ולהספיק יותר. אבל העולם האמיתי לא תמיד משחק לפי הכללים הללו, ויש אנשים שלא כל כך טובים במולטיטסאקינג. למזלכם, אם יש לכם בעיה בתחום הזה, ייתכן שיש פיתרון: לשחק במשחקי במחשב או קונסולות.

כך לפחות מראה מחקר שנערך לאחרונה בקליפורניה, אשר בדק את ההשפעה של משחקים מהסוג הזה על יכולתם של אנשים לבצע מספר משימות במקביל. החוקרים בחנו קבוצה של סטודנטים בעלי ניסיון מועט במשחקי ירייה בגוף ראשון (FPS). בתחלה התבקשו הסטודנטים לבצע מבחן מיוחד, אשר בדק את יעילות פעולותיהם במספר משימות מקבילות. במבחן נדרשו הסטודנטים לבצע שתי משימות עיקריות אשר דורשות תשומת לב מתמדת, ושתי משימות משניות אשר יש להתייחס אליהן מדי פעם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לאחר שביצעו את המבחנים, חולקו הנבדקים לשתי קבוצות. קבוצת הביקורת לא שיחקה במשחקי מחשב, והנבדקים מקבוצת הבדיקה נדרשו לשחק בפלייסטיישן חמש שעות בשבוע במשך 10 שבועות. המשחקים עמם התנסו הנבדקים כללו מותגים מובילים כמו Ghost Recon Advanced War Fighter 2 , Unreal Tournament 3, Medal of Honor, andBioshock 2. בסוף התקופה בת 10 השבועות, התבקשו הנבדקים להיבחן שנית.

החוקרים גילו דבר מעניין. באופן עקבי, הנבדקים ששיחקו בווידיאו הציגו שיפור משמעותי בביצוע המשימות המשניות, מבלי להתפשר על יכולתם לבצע את המשימות העיקריות.


עוזר לחלוקת הקשב | צילום: רויטרס

כפי שמציינים עורכי המחקר, "המשחק במשחקים הללו מגדיל את יכולת חלוקת הקשב ומסייע לפתרון משימות חזותיות. כתוצאה מכך, כאשר מידע הרלוונטי למטלות מופיע בקצה שדה הראייה, סביר יותר שהוא ימשוך תשומת לב ויקבל את תשומת הלב הנחוצה".

במילים אחרות, מאחר שמשחקי היריות בגוף ראשון דורשים מהשחקנים להבחין ולפעול מהר כאשר אירועים חדשים קופצים למסך, הדבר מכשיר אותם טוב יותר להתמודדות עם משימות מרובות.

מדובר בחדשות טובות גם עבור מעסיקים שמחפשים דרכים אפקטיביות לעזור לעובדים לבצע מספר רב יותר של משימות. ב"אימון" במשחקי וידיאו, לא צריך לפקח על העובדים כמו בסוגים אחרים של הכשרה. יתרה מזאת, סביר יותר כי העובדים "ייהנו משימוש בכלי, ויביאו לשיפור אמיתי בתפוקה בעלות נמוכה יחסית". המשמעות היא שמשחקי הווידיאו הופכים למעשה לדרך יעילה להכשיר עובדים להבחין בפרטים הקטנים.

אז אם אתם מתקשים לנהל מספר משימות בעבודה, אולי כדאי לכם לחסל כמה חייזרים בפלייסטיישן כשאתם חוזרים הביתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן