Forbes Israel Logo

מתקשים להירדם? הכירו את האפליקציה שתשכיב אתכם לישון

יש לא מעט אפליקציות שמסוגלות להרדים אותנו, אך לעיתים נדירות זוהי מטרתם המקורית. כעת, טוענת ד"ר קירסטי אנדרסון, אחת ממומחיות השינה המוכרות בבריטניה,שעשתה את הקריירה שלה מחקירת מנגנון ההרדמות, כי אפליקציה חדשה שפיתחה יכולה להחליף את גלולות השינה המסורתיות ולגרום לסובלים מנדודי שינה להירדם בקלות.

האפליקציה שפותחה בשיתוף צוות טכני מאוניברסיטת טיסייד בניוקאסל נקראת "תחנת שינה" (Sleepstation) ולטענת אנדרסון יעילה יותר מן התרופות. "הפרעת השינה הנפוצה ביותר היא אינסומניה, שרבים מאתנו יסבלו ממנה בשלב כלשהו בחיינו. אך אנשים עם אינסומניה כרונית סובלים ממצב שמשנה את חייהם ובעל השפעה דרמטית על בריאותם. אם סבלתם בעבר מהתקף דכאון, אינסומניה היא אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר להתקף נוסף", מסבירה אנדרסון.

"הטיפול הנפוץ ביותר כיום הן גלולות השינה – יותר מ-10 מיליון איש נוטלים אותן ברחבי בריטניה. הן מגיעות עם הרבה מאוד תופעות לוואי ומעט השפעה על הפרעת השינה. האפליקציה אם כן, יכולה לגרום לשינוי עצום בחייהם של מיליוני אנשים".


ד"ר אנדרסון. השיטה יעילה יותר מהתרופות | צילום: מתוך אתר האפליקציה

האפליקציה עושה שימוש בטכניקות של טיפול באמצעות התנהגות קוגניטיבית (CBT) המוכרת כיעילה בטיפול באינסומניה. היא מראה למשתמשים וידאו עם פירוט של הדרכים הטובות ביותר להירדמות ומאפשרת להם לנהל יומן. "תוכנית הטיפול באינסומניה באמצעות CBT היא חבילה מאוד פשוטה עם שפע של הוכחות מחקריות ליעילותה", אומרת אנדרסון. "היא עובדת טוב לפחות כמו גלולות שינה, אך ללא כל תופעות לוואי ומשפיעה לזמן רב יותר. יותר מ-80% מראים שיפור בשינה לאחר הטיפול." המפתח להצלחת השיטה היא מידת האינטראקטיביות שהיא מערבת. היא מותאמת לכל אדם בצורה אישית ומשנה את העצות שהיא מעניקה בהתאם לתבנית השינה של המשתמש.

מחירה של האפליקציה עומד על כ-100 דולר, כך שאם בעיות כספיות הן אלה שמשאירות אתכם ערים בלילה, לא בטוח שזו האפליקציה שתעזור לכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.