Forbes Israel Logo

מ-100 מיליון דולר ל-0 בפחות משנה: סופה העגום של אפליקציית סיקרט

כמה זמן לוקח לסטארט-אפ להפסיד 100 מיליון דולר? במקרה של אפליקציית סיקרט מדובר ב-10 חודשים בלבד. מייסד האפליקציה דיוויד ביטאו הודיע בבלוג שלו אתמול כי הוא סוגר את החברה שלו, בת 16 החודשים "סיקרט לא מייצגת את החזון שרציתי לממש כשהקמתי את החברה".

החדשות מגיעות 10 חודשים אחרי שגייסה החברה 25 מיליון דולר ממשקיעים והיא הוערכה ב-100 מיליון דולר. בסך הכל, גייסה סיקרט 35 מיליון דולר מחברות המימון "Kleiner Perkins Caufield & Byers", "Index Ventures" וגוגל.

מייסד ומנכ"ל סיקרט, דייוויד בייטו | מקור: cc-by-Fortune Brainstorm TECH, flickr

"זו הייתה ההחלטה הקשה ביותר בחיי והיא מצערת אותי מאוד" כתב ביטאו. אך לא כל כסף הלך לאיבוד. בפוסט שפירסם בבלוג אמר ביטאו כי הוא יבלה את השבועיים הקרובים בניסיון לסגור את החברה בחן מסוים. לדבריו, לאפליקציה כמות משמעותית של הון שנותר שאותו הוא ומנהלי החברה מתכננים לחלק בין המשקיעים.

"החדשנות דורשת כישלון, ואני מאמין בכישלון מהירבכדי שיהיה אפשר להמשיך ולעשות רק טעויות חדשות ושונות מהקודמות שנעשו" הוא כתב. ביטאו הבטיח לפרסם "דוח נתיחה" בכדי שאחרים יוכלו ללמוד מהטעויות והאתגרים הייחודים שעמדו בפני החברה ולצבור את החוכמה שרכש תוך 16 חודשים מדהימים.

לא כל הכסף שגייסה האפליקציה הלך לבניית החברה. בצעד יוצא דופן, ביטאו והמייסד השותף שלו, כריס בדר, מכרו חלק מהאחזקות בחברה תמורת 6 מיליון דולר בשנה שעבה. על פי הניו יורק טיימס, ביטאו השתמש בחלק מהכסף כדי לקנות פרארי, שהוא כנראה כבר מכר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן