Forbes Israel Logo

מ-ServiceNow ועד Starbucks: אלה החברות החדשניות בעולם 2018

לרוב דירוגי חדשנות שמתפרסמים בתקשורת הם למעשה תחרויות של פופולאריות, המבוססות על ביצועי עבר או על גחמות של עורכים. אנחנו שמנו לעצמנו למטרה ליצור משהו שונה לחלוטין ברשימת החברות החדשניות ביותר שלנו, בעזרת חוכמת ההמונים. השיטה שלנו נשענת על היכולת של המשקיעים לזהות חברות שהם מצפים ומעריכים שהן החדשניות ביותר היום ושתהיינה גם החדשניות ביותר בעתיד.

הסינים באים

מתוך 100 החברות שנכנסו לרשימה, 51 הן מארצות הברית. אחרי הייצוג האמריקאי העשיר, גם שבעה עסקים מסין נכנסו למהדורת 2018 של רשימת החברות החדשניות.

השבע הן ענקית האינטרנט Tencent (מקום 25), מובילת ענף שירותי התיירות המקוונים Ctrip (מקום 28), חברת הכרייה China Molybdenum (מקום 43), מנוע החיפוש המוביל Baidu (מקום 45), חברת התרופות Jiangsu Hengrui Medicine (מקום 64), יצרנית ציוד המעקב Hangzhou Hikvision Digital Technology (מקום 90) ויצרנית הספינות China Shipbuilding Industry (מקום 91).

ארצות הברית היא בית הגידול של החדשנות העולמית | צילום: Shutterstock

נוסף להצלחה הסינית, גם שבע חברות יפניות נכנסו לרשימה, כשהן מציבות את מדינתן יחד עם הסינים במקום השני. הודו, צרפת ובריטניה, עם 5 חברות מכל אחת מהן, הן המדינות שנמצאות במקום השלישי. אף חברה ישראלית לא נכנסה השנה לרשימה, ויתכן בהחלט שתנאי הסף הקשוחים (לפחות 6 שנות מסחר ציבורי ושווי שוק מינימלי של 10 מיליארד דולר) משפיעים על כך.

מי שדורגה בשנה שעברה במקום הראשון – Salesforce.com – הודחה השנה ממקומה ועברה למקום השלישי עם "פרמיית חדשנות" בגובה של 82.27%. אל המקום הראשון הגיעה במקומה חברת התוכנה ServiceNow, שמוכרת מדי שנה בסכום של כ-1.4 מיליארד דולר ומחזיקה ב-"פרמיית חדשנות" בגובה 89.22%.

כיצד בדקנו

החברות ברשימה מדורגות על פי "פרמיית החדשנות" שלהן: ההבדל בין שווי השוק שלהן והשווי הנקי הנוכחי של תזרים המזומנים שנובע ממחזור העסקים הקיים שלהן (המדידה מבוססת על אלגוריתם קנייני מבית Credit Suisse HOLT). הפער בין שני הנתונים הללו הוא הבונוס שמעניקים המשקיעים ההוניים לחברות בהסתמך על ניחוש מושכל שהן תמשכנה להציג צמיחה ורווחיות בעתיד.

תנאי סף על מנת להיכלל ברשימה הוא שלחברות יהיו לפחות שש שנים של מידע כלכלי חשוף לציבור ושווי שוק של לפחות 10 מיליארד דולר. פייסבוק למשל הייתה מדורגת גבוה יותר ברשימה אם היינו משתמשים רק בנתונים שיש לגביה מאז שהיא הפכה לציבורית. אנחנו כוללים רק תעשיות שידועות ככאלו שמשקיעות בחדשנות, ולא כוללים כאלו שאין להן השקעה שניתן לכמות בתחום המחקר והפיתוח, כך שבנקים ושירותים פיננסיים אחרים לא נכנסים לרשימה. גם לא חברות כרייה ואנרגיה (למעט חריגות), ששווי השוק שלהן בדרך כלל קשור יותר למחירי הסחורות ולא לחדשנות.

הסתייגות: הבחירות שלנו אינן מתואמות עם התשואות שחוזרות אל המשקיעים. במידה שמחיר המנייה הנוכחי של חברה מגלם בתוכו ציפיות גבוהות שהיא תציג צמיחה, ניתן אפילו לצפות לתשואות נמוכות יחסית למשקיעים, היות שזה עשוי להיות קשה לממש את הציפיות הללו.

עוד אודות המתודולוגיה שמאחורי הרשימה ניתן לקרוא כאן.

את הרשימה המלאה ניתן למצוא כאן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.