Forbes Israel Logo

נגיף הפוליו מתפשט צפונה: התגלה במרכז טיהור שפכים ליד חדרה

למרות מבצע החיסונים רחב ההיקף, נגיף הפוליו ממשיך להתפשט. אתמול נמצא הנגיף לראשונה בבדיקת ביוב בסמוך לחדרה, במרכז טיהור שפכים ביישוב באקה אל גרבייה, הנקודה הצפונית ביותר עד כה – כך דווח בערוץ 2.

הנגיף מתפשט, כאמור, למרות ההיענות רחבת ההיקף לביצוע החיסון, ולמרות העובדה שעד כה חוסנו כבר 182,000 ילדים. אתמול גם יצא משרד הבריאות בקריאה לכל אזרחי ישראל, כולל המתגוררים בצפון המדינה, לחסן את הילדים כדי לבלום את ההתפשטות. רק אתמול התחסנו 48,000 ילדים.

מבצע החיסונים אמור להימשך עד חודש נובמבר ובמשרד הבריאות שוקלים לבצע חיסונים גם בבתי הספר. עם זאת, ההערכות הן שמאות ילדים, הסובלים ממערכת חיסונית חלשה ("מדוכאי חיסון") עקב סיבות שונות כמו סרטן או מחלות אוטואימוניות, לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים.

אותם ילדים אינם יכולים לקבל את החיסון והם עלולים להידבק מהנגיף החי-מוחלש שניתן לילדים הבריאים. על פי המסתמן, הם יוכלו לשוב ללימודים רק כשישה שבועות לאחר תום מבצע החיסונים. לעת עתה נמצא פתרון חלקי עבור חלק לא גדול מהילדים הללו, שיוכלו החל ממחר להיקלט במסגרת מרכז היום של עמותת "זכרון מנחם" בירושלים, שהרחיב במיוחד את שעות הפעילות שלו.


צילום: רויטרס

על מנת לקדם את מבצע החיסון, שרת הבריאות יעל גרמן סיירה אתמול בבני ברק. "חשוב מאוד שהורים לילדים במגזר החרדי יערכו את החיסון המדובר לילדיהם", אמרה גרמן לאתר "כיכר השבת", והוסיפה כי "אני רואה במגזר החרדי היענות יחסית נמוכה לעניין וזאת במקביל לאוכלוסייה הכללית, וחבל לי שזה כך. דווקא בציבור החרדי ובעיר בני ברק ישנם ילדים רבים וחשוב שחלילה לא ידביקו האחד את השני".

מי שנרתם לסייע להעלאת המודעוּת למבצע החיסונים הוא נשיא המדינה שמעון פרס, שנעתר לבקשתה של גרמן ויתלווה אליה מחר בבוקר לסיור בתחנת טיפת חלב בשכונת תלפיות בירושלים.

בתחילת השבוע יצא לדרך המבצע לחיסונם של כמיליון ילדים בישראל נגד נגיף הפוליו. הורים לילדים שנולדו לאחר ה-1 בינואר 2004, מתבקשים להביאם אל סניף טיפת חלב שאליו הם שייכים, על מנת לקבל את החיסון שכולל שתי טיפות חיסון פוליו חי-מוחלש.

המבצע, שהחל לפני כשבועיים באופן מצומצם בדרום, הורחב בעקבות איתור הנגיף במערכות הביוב בישראל. לפני כמה חודשים התגלה לראשונה, בביוב ברהט ובבאר שבע. בבדיקות שנערכו לאחרונה בביובים נוספים, התגלו שאריות של הנגיף גם ברמלה, לוד ובכמה יישובים בשרון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.