Forbes Israel Logo

נדחתה בקשת אישתו של "מיידוף הישראלי" להקצבת מזונות מקופת כינוס הנכסים

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, דחתה הבוקר את בקשת אישתו של ערן מזרחי, שכונה "מיידוף הישראלי", להקצבת מזונות והוצאות מקופת כינוס הנכסים.

אלשיך ציינה כי מדובר באחד התיקים היותר קשים שראה בית משפט זה בשנים האחרונות, כאשר החייב ניהל מערך הונאה שלם כלפי נושיו במסווה של בית השקעות מצליח, בעוד שכספי הנושים ירדו לטמיון ואינם.

באפריל הרשיע בית משפט המחוזי בתל אביב את מזרחי על סמך הודאתו, ב-83 אישומים בעבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת שיק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וכן עבירות של הלבנת הון. היקף עבירות המרמה שבהן הודה ערן מזרחי הסתכם בכ-57 מיליון שקל.


צילום: Ingimages ASAP

השופטת טענה היום כי מדובר בסוגיה סבוכה ובעייתית שעיקרה איזון בין אינטרסים מתנגשים – בין הדין האישי לדיני חדלות הפירעון. "בנסיבות המקרה חברו מספר אלמנטים והקצינו את הבעיה לדרגת קושי שכמוה לא זכורה מזה שנים ארוכות, כתבה אלשיך בהחלטתה.

השופטת ציינה עוד כי נדמה שהחייבת לא הבינה את מצבה ומעמדה של משפחת החייב, אשר השיג את מרבית כספיו בדרכי תרמית, תוך הסבת נזקים כבדים לא רק לגורמים פיננסיים "מקצועיים" אלא גם לאנשים פרטיים רבים ולמשפחותיהם.

"נוכח העדר הכנסה ותשלום שוטף מצד החייב ורמת חייה הגבוהה של החייבת מאידך, לצד פרשנות תכליתית של סעיף 128 לפקודת פשיטת רגל, אין לפסוק בשלב זה למבקשת סכום כלשהו מן הקופה, מעבר למה שכבר ניתן לה בהחלטות קודמות", סיכמה אלשיך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן