Forbes Israel Logo

נוהגים לשלוח סמסים בזמן הליכה ברחוב? בקרוב תתנגשו במישהו

בפעם הבאה שאתם הולכים ברחוב ומסמסים או משחקים בסמארטפון שלכם, כדאי שתיזהרו, אתם עלולים להיפצע באופן חמור. עם התגברות הפופלריות של הסמארטפונים והטאבלטים,הפכה התופעה של שליחת הודעות בזמן הליכה לנפוצה יותר. גם בתנועה אנו זקוקים לסיפוק מיידי של הצורך לקבל מידע. הבעיה היא, שכשאנשים הולכים עם הראש באדמה ולא ממוקדים במה שמתרחש לפניהם, הפוטנציאל לאסון גדל. ובעוד שבחברה כיום עדין לא מייחסים לתופעה זו חשיבות כמו של דיבור בטלפון בזמן נהיגה, מדובר בסכנה רצינית למדי.

חוסר ריכוז בזמן הליכה עלול לגרום לפציעות בפנים, דימום באף ונקע ברגל ובקרסול, כתוצאה מצעדים לא נכונים או היתקלות בעמודים. בנוסף אנו עלולים להתנגש בהולכי רגל אחרים או כלי רכב בזמן חציית הכביש. הפווטנציאל לפגיעה עצמית או באחרים הופך גדול יותר עם השימוש בסמארטפון בעת ההליכה. 

מסוכן כמו דיבור בעת נהיגה, שליחת טקסט בעת ההליכה | צילום: רויטרס

מקרים שבהם אנשים נפצעו בעת ההליכה הוכפלו פי 4 בשבע השנים האחרונות. כמו כן, נרשמה עלייה חדה בכמות הולכי הרגל שנהרגו או נפצעו בתאונות דרכים כתוצאה מחוסר ריכוז בזמן הליכה, אולם אין נתונים מדויקים על כמה מהם השתמשו בסמארטפונים.

על פי נתונים שפרסמה הוועדה לבטיחות מוצרים בארה"ב, בשנה האחרונה 1,100 איש טופלו בבתי חולים בארה"ב לאחר שהלכו והשתמשו בסלולרי או במכשיר אחר. עם זאת, כנראה שהמספר האמיתי גבוה בהרבה, מאחר שאנשים רבים לא מציינים שהנייד שלהם הוא הגורם לתאונה.

על פי מחקרים פסיכולוגיים רבים, מרבית האנשים לא מסוגלים להתרכז בביצוע שתי פעולות שונות בו זמנית. אך בדומה לנהגים שמשתמשים במכשירים בזמן נהיגה, וחושבים שהם יכולים לעשות זאת בלי בעיה, גם אנשים שהולכים ברחוב לא מיייחסים חשיבות להתבוננות מסביב. 

סיפורי הפציעה האמריקאיים נעים מאנשים שלא שמו לב ונפלו לתוך מסילת רכבת תחתית, דרך כאלה שצעדו לתוך כביש סואן, ועד לאשה אחת שפשוט נפלה לתוך מזרקה בזמן שהביטה בסלולרי או אדם שהתנגש בדב בזמן ששלח הודעה.

עקב כך, על מנת למנוע את הפציעה המביכה הבאה, אולי הגיע הזמן שנתחיל לתרגל "הליכה מונעת", בדיוק כמו שיש "נהיגה מונעת", ונתכנן לעצמנו תוכנית מילוט כדי להימנע מהולכי רגל מוסחים ברחוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.