Forbes Israel Logo
נועה לובין. צילום: ניר סלקמן
נועה לובין. צילום: ניר סלקמן

המדענית הצעירה שרותמת את הבינה המלאכותית לטובת הרפואה

נועה לובין כבר הספיקה להתמחות בנאס"א וחיפשה כוכבים דומים לכדור הארץ. עכשיו היא מנסה לחזות ולמנוע אשפוזים של חולים כרוניים באמצעות AI

בצוות שפיתח לווינים באלביט ב-2014 היתה נועה לובין האישה היחידה; בהתמחות שעשתה ב-2018 בנאס"א, במחקר למציאת כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש בעזרת בינה מלאכותית, היא היתה האישה היחידה; גם בניסוי שנערך לפני כחודשיים ובו שהו נסיינים במעין תחנת חלל המדמה שהייה במאדים היא היתה האישה היחידה.  

"זה לא מייצג", היא ממהרת להרגיע. "במקרה נפלתי על הסיטואציות הקיצוניות. בדרך כלל המצב טוב יותר. יש נשים חזקות בתחום החלל, אני חלק מקהילה חדשה שמונה כבר כ-130 נשים שבונות אחת את השנייה ויוצרות מנטורינג חזק מאוד, ותחום הבינה המלאכותית יחסית מאוזן מגדרית".

הכתבה המלאה מופיעה באתר הפרויקט

ריזל ופרצ’יק מככבים ברשימת הצעירים המבטיחים 2021 של פורבס ישראל. לרשימה המלאה

בחלק מהיומיום העמוס שלה היא פעילה בניסיון לשלב נשים במקצועות טכנולוגיים, כחברה בוועדה לקידום נשים בתחום ההייטק והמדעים במסגרת משרד המדע. "אנחנו מנסות לשנות את הפערים במספר הגברים והנשים בתחום ובהתקדמות של נשים במעלה הפירמידה", היא אומרת. "כדי לעשות זאת צריך להתחיל בחינוך ואפשר לראות את ההבדלים במה שההורים משדרים לילדים שלהם". 

איך זה היה אצלך בבית?
"לא הרגשתי מההורים שהמגדר שלי מונע ממני להתמקד במקצועות הריאליים, שתמיד משכו אותי".

האהבה לריאלי לא עזבה אותה לרגע. בילדותה נדדה המשפחה – אבא מהנדס חשמל שעוסק בתחום המכשור הרפואי ואמא שעוסקת בתחום החינוך – בין ישראל לבלגיה ולארצות הברית, ולובין (30) הצטיינה בכל בתי הספר שאליהם הגיעה במתמטיקה ובפיזיקה, מגשרת באמצעותם על פערי השפה והתרבות. 

בצבא היתה מפקדת הדרכה בחיל המודיעין שם הכירה את יותם בעלה. אחר כך עבדה בצוות בקרת הכיוון של לוויינים בתעשייה אווירית והמשיכה ללימודי הנדסת חשמל בטכניון ולתואר שני בבינה מלאכותית במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן. "התחום של בינה מלאכותית מרהיב ביכולות שלו", היא מסבירה. "זהו כלי שיכול לשנות את כללי המשחק מבחינת כל הפתרונות שאנחנו כאלגורתמיקאים מנסים לתת". 

צילומים: ניר סלקמן

לרכישת גיליון הצעירים המבטיחים 2021 לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.