Forbes Israel Logo

נחנכה באופן רשמי פלטפורמת ההפקה של פרויקט תמר

לקראת תחילת זרימת הגז מהקידוח: שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, חנך בסוף השבוע את פלטפורמת ההפקה של מאגר הגז הטבעי תמר. 

הפלטפורמה צפויה להפיק ולהזרים את הגז הטבעי ממאגר תמר אל צנרת הגז של מדינת ישראל. הפלטפורמה תתנשא לגובה של כ-290 מטר. משקל פלטפורמת ההפקה יחד עם הרגליים עליהן תונח עומד על כ-34 אלף טונות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הגז שתפיק הפלטפורמה מבארות מאגר תמר, המרוחק כ- 90 קילומטר מערבית לחיפה, יוזרם לתחנת הקבלה באשדוד באמצעות צינורות המונחים על קרקעית הים ובאורך של 150 קילומטר. על הפלטפורמה יעבדו כ-20 איש בכל רגע נתון כאשר 85% מהם ישראלים. 

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, שהתכבד בחנוכת הפלטפורמה אמר במהלך הטקס כי "הפרויקט הזה הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של המשק הישראלי אי פעם. לא לעיתים קרובות זוכה שר לקצור את פרי עמלו ואני גאה ונרגש שכל זה קורה בקדנציה שלי".

יצחק תשובה מבעלי קבוצת דלק, אחת משותפות הפרוייקט אמר כי הוא "גאה על ההזדמנות שנפלה בחלקנו להביא למדינת ישראל ולאזרחיה את בשורת האנרגיה כחול לבן שתחולל מהפיכה במשק הישראלי ובכל בית ובית בישראל".

פלטפורמת הקידוח "תמר" | צילום: אלבטרוס צילומי אוויר

משותפות תמר נמסר: "ההשקה של הפלטפורמה היא שלב חשוב לקראת תהליך הזרמת הגז הטבעי לישראל מקידוח תמר בהשקעה חסרת תקדים במובני המשק הישראלי של למעלה מ-3 מיליארד דולר".

פלטפורמת הפקת הגז של תמר הגיעה לחופי ישראל על גבי אסדה אשר הובילה אותה ממספנות נובל אנרגי' בקורפוס קריסטי (Corpus Christi) שבמדינת טקסס, ארצות הברית, שם נבנתה בשנה וחצי האחרונות. התקנת הפלטפורמה נערכה בשבועות האחרונים במספר שלבים בניהולה של מפעילת הפרויקט, חברת נובל אנרג'י.

בכך למעשה הושלמה התקנת הפלטפורמה שתחובר בשבועות הקרובים לצינורות הגז של מאגר תמר. בשלב זה תתחיל האסדה בתקופת הרצה, במהלכה תפיק גז ממאגר תמר לצורך ניסוי המערכת. מועד תחילת האספקה המסחרית הצפוי של הגז למשק הישראלי הוא אפריל 2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.