Forbes Israel Logo

נחתם ההסכם לפינוי שדה דב; העובדים הפגינו נגד לפיד

שדה דב, סוף: שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הבינוי והשיכון, אורי אריאל ומנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, חתמו הבוקר בשדה התעופה על שם דב הוז בתל אביב על הסכם לפינוי השדה עד יוני 2016.

אולם הטקס לא עבר בשקט: עובדי השעה הפגינו במהלכו נגד שר האוצר, יאיר לפיד, בטענה כי ההחלטה על הקדמת הפינוי נתקבלה ללא הסכם לגבי גורלם. זרם החשמל במקום אף פסק והטקס הופרע.  

במסגרת ההסכם בין משרד האוצר, מנהל מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה, יושקעו 230 מיליון שקל בפיתוח תשתיות חדשות לשדה תעופה חלופי בנתב"ג, אליו תעבור הפעילות התעופתית האזרחית משדה דב עד ליוני 2016.

משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א מקדמים לדבריהם תכנית לפיתוח שטח השדה המתפנה, הכוללת הקמת כ-16,000 יחידות דיור, שטחי מסחר, תעסוקה ובתי מלון. בשל הסרת מגבלות הבנייה לגובה בסביבת השדה, ניתן יהיה להוסיף זכויות בנייה בהיקף של כ- 6,800 יחידות דיור בתוכנית בניין עיר.

תמונת הדמייה של השכונה המתוכננת לקום בשדה דב לאחר פינויו | צילום: יח"צ

באוצר מקווים כי בנוסף להשלכות הישירות על שוק הדיור, איכות החיים של תושבי תל אביב תשתפר והתשתיות התעופתיות של מדינת ישראל ישודרגו. "קיבלנו החלטה היסטורית להקצות את המשאבים לפינוי שדה דב מתל אביב", אמר שר האוצר, יאיר לפיד. "צעד זה יאפשר הקמתן של אלפי יחידות דיור בלב אזור הביקוש, מה שיגדיל את ההיצע ויסייע בהורדת מחירי הדיור. מדובר בנדבך נוסף במדיניות קבינט הדיור שמטרתו להגדיל את היצע יחידות הדיור לרכישה והשכרה באזורי הביקוש ברחבי הארץ".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הוסיף: "אני שמח שלאחר עשרות שנים של ניסיונות ודיבורים, מתממשות התכניות לבנייה נרחבת של אלפי יחידות דיור בצפון מערב תל אביב. מדובר בעתודות הקרקע הגדולות ביותר באזור גוש דן שתשמש לבניית אלפי יחידות דיור לטובת זוגות צעירים. מנהל מקרקעי ישראל צפוי להאיץ את התכנון ולכלול בפרויקט דירות קטנות, דיור בר השגה ודיור להשכרה ארוכת טווח. מטרתנו לעמוד במועדים ואף להקדים אותם כחלק מהמדיניות הכוללת של האצת הבנייה גם באזורי ביקוש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.